Storgatan 5, Malmö

Ultraljud

Tidigt ultraljud

KUB

NIPT

Välkommen till Mama Mia Malmö!

I centrala Malmö hittar du vår mottagning, där du får träffa kompetent och engagerad personal, med lång erfarenhet. Här erbjuder vi bland annat:

• graviditetskontroller
  • graviditetstest
  • test för könssjukdomar
  • klimakteriemottagning
  • samtal med sexolog.

Vi kan ordna med tolk vid behov. Mama Mia Malmö har vårdavtal med Region Skåne.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor. Våra värdeord är: kompetent, engagerad, empatisk.

Om Mama Mias mottagningar

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. I Skåne har vi mottagningar på följande orter:

• Malmö
  • Helsingborg - Väla
  • Helsingborg - Berga
  • Helsingborg - Gustavslund
  • Trelleborg
  • Bjuv
  • Örkelljunga

Vård efter dina behov och önskemål

Vi som arbetar på Mama Mia har alla lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig från graviditeten och under hela barnets uppväxt. Vården anpassas efter just era individuella önskemål och behov, för varje familj är unik!

Varmt välkommen till Mama Mia Malmö!

Informationen uppdaterades 11:47 - 25 sep, 2023

3 mar, 2022

Fantastiskt trevligt bemötande. Från telefon kontakt till besök!

1 feb, 2022

Så fint bemötande.

26 jan, 2022

Lyhörd, trygghetsgivande och lagom personligt bemötande. Tack för att mycket bra vård.

18 jan, 2022

Alltid nöjd när jag varit hos MamaMia!

28 dec, 2021

Mycket hra

Fråga ställd 13:16 - 4 nov, 2019

Hej, för 9 veckor sedan genomgick jag en medicinsk abort i v.8, utan komplikationer, blev ingen skrapning. Blödde i ungefär 2.v & 2 dagar efter att blödningen avtagit hade vi oskyddad samlag, tog dagen efter piller inom 2 dagar. 5 dagar därefter hade vi oskyddat igen då utan några preventivmedel alls. Jag blev informerad av barnmorskan om att mensen ska komma tillbaka 4-6 veckor efter aborten & det har inte varit så för min del då jag endast haft en kortvarig blödning 6 v. efter aborten, den avtog efter 1-2 dagar. Jag har inga klassiska gravsymptom, har känt av ont i svanken och inget mer, lite trötthet ibland. Tog 4-5 rfsu tester alla visar negativt, men jag är fortfarande nojjig och vill veta ifall det är nåt som är fel. Ringde 1117 och blev informerad om att fortsätta testa men jag funderar dock på om man kan göra ett tidigt ultraljud & för säkerhetsskull kolla så att där är inga rester kvar sen aborten & ifall jag är gravid igen vilket jag inte tror då jag känner mig ganska ”normal” i kroppen. Tack för hjälpen. Mvh

Mama Mia Malmö svarar:

Hej, absolut kan vi lösa det. Ring receptionen 040-6190100 och boka tid till gynekolog hos oss. Problemet är att vi är rätt fullbokade i naov/dec, men ring och hör med dem, kanske finns det någon återbudstid? Hoppas det löser sig! Annars pratar receptionisterna med mig så kan vi nog lösa det på annat sätt!

Måndag - Tisdag:08:00 - 17:00
BVC: