Smood City

Nackspärr

Hälsporre

Tennisarmbåge

Ryggskott

Välkommen till Smood City!

Smood har två mottagningar i Malmö, på Föreningsgatan och i Västra hamnen. Här hjälper vi dig med allt som muskler och leder kan ställa till med. Hos oss arbetar legitimerade naprapater med mångårig erfarenhet. Vi är duktiga på att se hela kroppen och den bakomliggande orsaken till dina besvär.

Smood hette tidigare Naprapatlandslaget.

Vårt mål är att få dig smärtfri – inte bara för stunden, utan för all framtid.

Vi behandlar bland annat besvär såsom:

• Nackspärr
  • Ryggskott
  • Hälsporre
  • Tennisarmbåge
  • Huvudvärk
  • Löparknä

Välkommen till oss på Smood City!

Informationen uppdaterades 10:31 - 22 jan, 2024

Alexander Halvardsson

Rebecca Laserna

Elvis Pavlovic

5 okt, 2022

Jag fick rekommenderat Smood av en kollega,och det var den bästa hjälp jag fått. Har gått hos olika under flera år och inte blivit bättre.men hos My fick jag superfin hjälp o framförallt vägledning och kunskap om vad det är som händer i min nu åldrande kropp. Hon har ett fantastiskt sätt att förklara och hjälpa . Har sedan flera år en väldigt ond axel o höft,och dessa båda fick några omgångar hos My och jag är lättad över att det har hjälpt så himla bra.

26 aug, 2022

Så fort jag gjort något min kropp inte uppskattat så finns Mathias tillgänglig och visar mig och min kropp vägen tillbaka. Kan varmt rekommendera Smood i allmänhet, och Mathias i synnerhet när kroppen känns äldre än sinnet.

3 maj, 2018

28 mar, 2017

Kunnig personal, efter besök så fick jag tips vad jag kan förbättra men även övningar/schema för rekommenderad träning för den typen av problem jag hade. Bra bemötning gav ett stort plus, rekommenderar starkt!

23 okt, 2016

Hjälpte där inget annat hjälpt....

Fråga ställd 09:20 - 17 dec, 2017

Känns som jag fått diskbråck Knäckte till en gång när jag stod och packade upp kläder på lagret därefter har jag fått som ischias på samma sida

Smood City svarar:

Hej Claudia. Vill du att vi hjälper dig boka en tid? Med vänlig hälsning, Krister

Fråga ställd 15:00 - 26 jun, 2017

Hej! Jag undrar om ni kan behandla impigement och om blir man bra,kan det komma tillbaka?

Smood City svarar:

Hej Maud, Impingement är en väldigt "bred diagnos" och det är något vi jobbar med i stort sett dagligen. Symptomen och besvären kan variera mycket. Ibland kan man lindra besvären snabbt men ibland är det något man får rehabilitera under en längre tid. Det bästa är om du bokar en tid så får vi undersöka noggrannare. Med vänlig hälsning, Krister Sellman

Fråga ställd 20:34 - 25 jan, 2017

Har ant fått falsk ischias. Är busschafför och får otroligt ont i h- skinka ner till knäet baksida av låret. Spelar ingen roll hur jag än sitter så kommer smärtan efter ca 1 timme. Varje dag jag jobbar. Det är endast när jag kör buss jag får ont. Men börjar kännas under joggning nu. Har haft smärtan sen ca November. Något ni kan ? Och vad kostar en behandling ? Med vänlig hälsning, Rikard

Smood City svarar:

Hej Rikard, Detta är något vi jobbar med dagligen och det skulle helt säkert kunna vara en falsk ischias, men det finns även andra diagnoser som är viktiga att utesluta. En behandling kostar 650kr. Med vänlig hälsning, Leg.naprapat Krister Sellman

Fråga ställd 10:17 - 16 nov, 2015

har, och haft en längre tid; ont i skulder, mer i höger som i vänster. Är högerhänd."(frozen shoulder"?). Smärtan blir intensiv vid armrörelser in och ut från kroppen, utan belastning. Intensiv smårta kan vara i 5-10min, sedan avklinger. Har provat olika behandlings-metoder, även accupunctur. Gör nära dagligen ("sjuk")gymnastik och streching. Sypmtomen återkom efter en tids frånvaro vid att åter spela tenni. Tillkom nu ryggskotts-liknande smärta i ländryggen, måste anpassa alla rörelser vid stå och gå, sitta, för att inte smärtan bli för stark. Frågan upkkommer : kan det vara ett samband ? Kan en naprapat fixar detta med gott resultat ?

Smood City svarar:

Hej! Svårt att avgöra om smärtorna i ländrygg och axel hänger ihop utan att undersöka. Allting hänger ihop till viss del, t.ex. kan axelbesvären göra att du inte belastar ryggen på rätt sätt vilket medför smärtor i länden. Vi jobbar dagligen med liknande besvär och kommer med största sannolikhet kunna hjälpa dig. Med vänlig hälsning, Leg.naprapat Krister Sellman

Fråga ställd 09:37 - 6 jul, 2015

Hej, Accepterar ni högkostnadskort?

Smood City svarar:

Hej Richard. Vi är privata och accepterar tyvärr inte högkostnadskort. Mvh Krister Sellman Naprapatlandslaget Malmö