• 040-782 11 (central växel för hela Familjeterapeuterna Syd)

Djäknegatan 2, Malmö - Visa på karta

4,9

Logo Familjeterapeuterna Syd AB

Malmö

Välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Malmö!

Familjeterapeuterna Syd erbjuder psykoterapi med olika inriktning, till exempel parterapi, familjeterapi och individuell psykoterapi. Vi handleder och utbildar inom de områden där mellanmänskliga relationer spelar stor roll för att lösa konflikter och att utvecklas som individ/grupp.

Vi erbjuder även behandling av legitimerad fysioterapeut och arbetsterapeut, samt mindfulness och medicinsk yoga som komplement till behandlingarna.

Hälsoval Skåne - vi tar emot remisser från hela Sverige

Vi tar emot både företag och privata kunder. Vi är också en del av Hälsoval Skåne vilket innebär att vi arbetar på uppdrag av Region Skåne inom vårdval psykoterapi. Vi tar dessutom emot remisser från hela Sverige, dock inte inom parterapi eller familjerådgivning.

Om Familjeterapeuterna Syd

Familjeterapeuterna Syd startades av Johan Hagström, legitimerad psykoterapeut. Johan är prästvigd i Svenska Kyrkan och har lång erfarenhet från människovårdande arbeten inom vård och omsorg i kommunal- och landstingsregi.

Vi talar svenska, ryska, engelska, isländska och danska, och kan förmedla tolk vid behov.

Våra mottagningar

Familjeterapeuterna har verksamhet på många orter i Sverige och världen. Du hittar oss i:

• Höllviken
  • Köpenhamn-Heart House
  • London
  • Fuengirola
  • Morgan Hill

Varmt välkommen till oss på Familjeterapeuterna Syd!

Informationen uppdaterades 14 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Familjeterapeuterna Syd AB

Parterapi hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 1 200 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd erbjuder vi parterapi. Terapin hjälper er att identifiera negativa mönster och skapa en mer balanserad relation....

Varför parterapi?

I alla relationer krävs en balans mellan behovet av närhet och behovet av självständighet. När denna balans inte fungerar kan det skapa konflikter och negativa mönster som upprepas, medan man upplever känslor som ilska och besvikelse.

I terapin får ni hjälp att identifiera mönster och hitta sätt att bryta dem, för att skapa en relation med mer närhet och förståelse.

Hur går parterapi till?

Vid parterapin arbetar ni tillsammans med terapeuten kring djupliggande känslomässiga beteenden och mönster. Vi reder ut era behov och förväntningar, och syftet med terapin är att kärleken och närheten i relationen ska fördjupas.

Familjerådgivning hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 1 200 kr

Vi erbjuder familjerådgivning till par, familjer och ensamstående föräldrar som har relationsbekymmer. Varför familjerådgivning? Live...

Varför familjerådgivning?

Livet är föränderligt och nya situationer och sammanhang uppstår hela tiden. I olika åldrar kan behoven i relationer och frågor som rör relationen se olika ut.

Mycket är möjligt att reda ut på egen hand, men ibland kan professionell hjälp behövas.

Vad kan vi hjälpa er med?

Familjeterapeuterna Syd erbjuder hjälp vid bland annat:

• Svårigheter att lösa konflikter i hemmet, skola, på arbetet eller fritiden
  • Bristande kommunikation mellan familjemedlemmar
  • Kris på grund av att något svårt har inträffat
  • Ombildade familjer - "mina" och "dina" barn
  • Otrohet
  • Att hantera en ny fas i livet
  • Svårigheter mellan generationer
  • Eller om känslan att kärleken har tagit slut upptar dig alltför mycket.

Hur många besök behövs?

Oftast brukar man få familjerådgivning mellan 4-6 gånger, men ibland räcker det med ett samtal.

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor om familjerådgivning!

Psykodynamisk terapi, PDT hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 900 kr

Familjeterapeuterna Syd erbjuder psykodynamisk terapi, en av de två inriktningarna inom psykoterapin. Vad innebär psykodynamisk terapi? ...

Vad innebär psykodynamisk terapi?

I psykodynamisk terapi får du möjlighet att reflektera kring och skapa förståelse för ditt yttre och inre liv. Tillsammans med terapeuten får du hjälp med att identifiera problem och skapa en varaktig förändring för att må bättre.

Vid psykodynamisk terapi passar det ofta bäst att ha en längre kontakt, men när det rör sig om ett mer specifikt och avgränsat problem kan en korttidsterapi fungera bra. Vid första mötet kommer du och terapeuten tillsammans överens om målsättningen med terapin genom ert samtal.

Välkommen att boka en tid hos Familjeterapeuterna Syd!

Interpersonell terapi, IPT hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 900 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd kan du får hjälp med interpersonell terapi. Vad är interpersonell psykoterapi? Interpersonell psykoterapi,...

Hos Familjeterapeuterna Syd kan du får hjälp med interpersonell terapi.

Vad är interpersonell psykoterapi?

Interpersonell psykoterapi, även kallad IPT, är en strukturerad form av psykoterapi med fokus på relationer. Problem i betydelsefulla relationer kan leda till olika symptom som psykologisk stress, depression eller ångest.

IPT är en så kallad tidsbegränsad behandling som erbjuder möjligheten till 4-5 samtal med din partner. För att snabbt avgränsa terapin och koncentrera kraften där den behövs som mest, bestämmer vi vid de första tillfällena vilket fokusområde vi ska ha och arbetar sedan strukturerat utifrån detta.

Interpersonell terapi kan hjälpa till vid:

• Oro och stress

• Nedstämdhet eller depression

• Depression under graviditet och efter förlossning

• Sorg som inte går över

Kognitiv beteendeterapi, KBT hos Familjeterapeuterna Syd AB i Malmö

fr. 900 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd kan vi erbjuda behandling med kognitiv beteendeterapi (KBT). Vad är KBT? KBT är en terapiform inom psykot...

Vad är KBT?

KBT är en terapiform inom psykoterapin som fokuserar på att identifiera tankemönster och beteenden som du har när du mår dåligt. Tillsammans med terapeuten arbetar du sedan med att förändra dessa mönster så att du kan må bra.

Hur går behandlingen till?

Tillsammans med terapeuten arbetar ni i enskilda samtal, och du kan också få övningar att göra hemma. Du och terapeuten kommer tillsammans överens om målet med behandlingen och hur behandlingen ska läggas upp för att hjälpa dig på bästa sätt.

Du kan även får hjälp med KBT i form av gruppbehandling eller vägledd självhjälp via bok eller internet.

Johan Hagström

Johan Hagström

Verksamhetschef, Prästvigd för Svenska kyrkan, legitimerad Psykoterapeut inriktning Familj, Psykoterapihandledare enligt UHÄ, auktoriserad Familjerådgivare, certifierad i Sorgbearbetningsmetoden.

Linda Wahlberg

Linda Wahlberg

Diplomerad Psykosyntesterapeut, grundläggande nivå i Integrativ psykoterapi, EFT, IBCT, KBT, ACT. Grundyrke är Tandsköterska.

Joanna Knuhtsen

Joanna Knuhtsen

Beteendevetare inriktning Psykologi, samtal råd & stöd, vice COO.

Karin Beijer

Karin Beijer

Socionom, Jur kand, legitimerad Psykoterapeut med familjeinriktning.

Tobias Richard

Tobias Richard

Leg lärare inom Idrott & Hälsa samt ämnet Psykologi, European Mastersexamen i Idrottspsykologi, basutbildning med psykodynamisk inriktning.

Ing Marie Andersson

Ing Marie Andersson

Socialpedagog, legitimerad Psykoterapeut, auktoriserad Familjerådgivare, ackrediterad PDTlång terapeut av region Skåne, certifierad i sorgbearbetning.

Sofia Videgren

Sofia Videgren

PTP Psykolog, ackrediterad KBTkort av region Skåne.

Therése Burman

Therése Burman

Legitimerad Psykolog, basutbildad i psykoterapi, ackrediterad KBTkort av region Skåne.

Annika Kristensson

Annika Kristensson

Beteendevetare, Skådespelare, Dramapedagog, diplomerad Psykosyntesterapeut, basutbildad i integrativ psykoterapi, pågående medicine magister i bildterapi.

Lare Kontridze

Lare Kontridze

Psykologassistent

Frida Axelsson

Frida Axelsson

Psykologassistent

Marina Simonsson

Marina Simonsson

Idrottslärare med kandidatexamen i träning och hälsa, diplomerad ICF coach, Arbetslivspedagog

Ann Madsen

Ann Madsen

Legitimerad integrativ Psykoterapeut, diplomerad uttryckande konstterapeut, legitimerad Distriktssköterska.

Pelle Olsson

Pelle Olsson

Socionom, legitimerad Psykoterapeut med familjeinriktning, Handledarutbildning enligt UHÄ pågående 2017-19

Petra Eninge

Petra Eninge

Friskvårdsterapeut och Kostrådgivare med kognitiv inriktning. Licensierad Personlig Tränare och Massör.

Mia Malmgren

Mia Malmgren

Legitimerad Fysioterapeut, terapeutisk kompetens inom Basal Kroppskännedom, Basic-Body-Awareness-Therapy-BBAT Högskolen i Bergen, vidareutbildning inom OMT ( ortopedisk manuell terapi)

Boel Persson

Boel Persson

Legitimerad Psykolog, ackrediterad KBT terapeut av region Skåne

Kristina Helgestrand

Kristina Helgestrand

Psykoterapeut vid EFT-Instituttet i København, kandidat i Organisations Psykologi, DePaul University i Chicago.

Anette Ulfhager

Anette Ulfhager

Beteendevetare, fil mag. i Psykologi, basutbildad i Psykoterapi PDT, pågående legitimationsgrundande psykoterapiutbildning.

Karta - Djäknegatan 2, Malmö

4,9

• 00:44 - 03 okt, 2018 skrev:

Helt underbar psykoterapimottagning! Ett suveränt bemötande av oss kunder. Tack!

• 00:51 - 28 sep, 2018 skrev:

Vi fick ett proffsigt bemötande.

• 01:40 - 04 sep, 2018