Öppet, idag till 21:00

Hyllie Hälsocentral, Malmö

Bures gata 7, Malmö

Hyllie Hälsocentral, Malmö

Hyllie Hälsocentral är en vårdcentral med kvälls- och helgmottagning på uppdrag av Region Skåne. Vid bokning får du oftast tid inom 24 timmar. Ambitionen är att du ska få träffa samma doktor vid varje besök. Vårt fokus är förebyggande insatser genom intelligent hälsoplanering och upptäckt av sjukdomar i ett tidigt stadium.

Informationen uppdaterades 17:02 - 6 jul, 2021

5 / 5

13 jun, 2021 Annika C. skrev:

Litet, mysigt och mycket trevlig personal/läkare. Lätt att ta sig dit med tåg. Man fick en behaglig känsla när man satt i väntrummet och redan när man anmälde sig, kände man sig välkommen och att de visste vem man var, fast jag aldrig tidigare varit där. Läkaren var väldigt saklig, tog sig tid att lyssna och var inkännande. Gav stort förtroende.

29 maj, 2021 Magdalena Cristina V. skrev:

Jag blev imponerad om den trevliga bemötanden av hela personalen på Hyllie vårdcentral, kunnig personal som visar verkligen redan från början att fokus sätts på varje patient och känns att man får den riktiga hjälpen som man verkligen behöver i förebyggande syfte också. Härlig och avslappnande miljö redan när man kommer in, härlig avslappnande musik som väcker känslan att man är lycklig lottad att man har hamnat på en sån vårdcentral: mycket ljus, avstressande, väl bemötande av personalen, tryggt, lyxigt och så många öppettider. Till alla vårdcentralen: Ta exempel från Hyllie Vårdcentral !!!

23 maj, 2021 Marianne Y. skrev:

Äntligen! Bara namnet ”hälsocentral” är ju positivt! De förstår värdet av att ge ett vänligt och varmt bemötande från första till sista kontakt för den som söker hjälp! Dessutom upplevelse av att de gör sitt bästa för att hitta snabb tid direkt till läkare, utan diskussion. Kompetent och kunnig läkare som är tydlig och intresserad, lyssnar och inger förtroende! Hjälpsam och jag vet exakt mitt nästa steg när jag lämnar lokalen. Tänk så självklart! men ändå så sällsynt inom denna del av välfärdssamhället.

21 maj, 2021 Marianne Y. skrev:

Mycket tillgänglig, otroligt vänligt bemötande. Fixade tid samma dag, enkelt och smidigt med ett professionellt och varmt bemötande. Kände mig välkommen, efter att ha haft kontakt med annan VC som gav mig tid om 3 veckor!!! Läkaren var trevlig, respektfullt och kompetent! Lyssande och kom med lösningar under tiden. Löste det kortsiktigt och jag vet nästa steg om utfallet blir 1) eller 2). Känns oerhört betryggande att ha hittat detta stället, som egentligen bara gör det som ska förväntas. Jag är SÅ tacksam!

14 apr, 2021 Vesna T. skrev:

Det är första gången jag träffar en läkare med en holistiskt synsätt på hälsa och är supernöjd med bemötandet.

Lördag - Söndag : 12:00 - 18:00

Lördag - Söndag : 13:00 - 18:00