Vårdcentralen Ellenbogen, Malmö

Vårdcentralen Ellenbogen

, Gamla Staden

Snapperupsgatan 12, Malmö, 21136 Malmö

Vi har distriktssköterske-och sjuksköterskemottagning för sedvanlig bedömning och omläggning, dessutom sköterskemottagning med kompetens för diabetes och inkontinens. Vi har specialist i allmänmedicin, ST läkare samt AT läkare, dietist samt arbetsterapeut.

Informationen uppdaterades 13:20 - 8 apr, 2024

27 okt, 2023

5 jul, 2023

Jag har (tyvärr) varit skriven här i något år. Under den tiden har jag varit med om lågpunkten i svensk vård, vilken exemplifieras med denna vårdcentral. Svårt att boka tid. När du väl har en tid så försöker läkaren slå världsrekord i snabbaste service - men kostnaden är densamma. Man blir hänvisad till vårdcentralen från alla håll, men när man väl kontaktar vårdcentralen så är det inte deras jobb/dom saknar kompetens. Mitt tips är - undvik. Lättare att åka över till Danmark för vård än att nyttja denna vårdcentral.

27 sep, 2022

Fick recept skrivet men fanns inte att hämta ut på Apoteket. Fick ringa och beställa ny telefontid, efter en timme ringer en sjuksköterska som hänvisar mig att lösa det via 1177 och att i deras system fanns minsann receptet. Loggar in på 1177, inget recept där, ringer apoteket, samma där. Ringer och beställer ny tid på vårdcentralen eftersom detta är enda sättet att komma i kontakt med dem. Ska nu vänta ytterligare en timma tills någon ringer därifrån och förhoppningsvis ordnar så att jag kan hämta ut mitt recept. Oerhört krångligt och tidsödande samt nonchalant bemötande.

5 sep, 2022

Under all kritik går ju inte att nå vårdcentralen vissa dagar sätter de på det är många som ringer var godfösök senare och i fredag försökte jag hela dagen men fick bara höra det hela dagen! I dag ringer jag kl 09.00 och då skall någon ringa tillbaka kl 15.00 allså 6 timmar efter jag ringt och det tog 7 timmar allså ringde tillbaka 16.00! Så jag försökte nå de ingen efter kl 15,00 med samma igen det är många som ringer nu var god försök senare och klart jag var orolig att de bara struntat i att ringa tillbaka då detta har hänt mig två gånger tidigare! Kan absolut inte rekommendera de 🤬

5 jan, 2022

Nonchalant sköterska. Var inte alls intresserad av mina hälsoproblem. Tiden till doktor fick jag inte. Sköterskan gjorde bedömning och den var mycket okunnig och kan påstå att hon var definitivt inte intresserad av patienten. Ställde några konkreta frågor men hon svarade undvikande. Hänvisade mig hela tiden till 1177 och att där var mänger av information. När man är så pass sjuk är man inte sugen på att bläddra i mängder av info. Man vill ha en enkel och snabb svar från sköterska. Kvinnan jag kommunicerade med borde inte vara sjuksköterska däremot skulle passa utmärkt som helt något annat.

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Ellenbogen har fått i Nationella Patientenkäten.

Livsstilsmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Arbetsterapi, Kuratorsverksamhet, Diabetesmottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vaccination mot covid-19