Lista dig

Norra Grängesbergsgatan 21B, Malmö - Visa på karta

• Lördag - Söndag 13:00 - 19:00
  • Bokning till läkarbesök lördagar och söndagar sker endast via tidsbokning.

Logo Lönngårdens Vårdcentral

Malmö

Välkommen till Lönngårdens Vårdcentral!

Vi finns på Norra Grängesbergsgatan 21B och vi erbjuder vård inom ett stort antal områden. Vi har också ett samarbete med övriga specialistområden som vi kan hänvisa dig vidare till i de fall där vi inte kan hjälpa dig.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne och följer deras prissättning. Du kan läsa mer om patientavgifter i Skåne här.

Det här kan vi på Lönngårdens Vårdcentral hjälpa dig med:

• Hypertoni
  • Intyg/hälsoundersökning/synprövning
  • Äldrevård för patienter över 75 år
  • Fibromyalgi
  • Långvarig smärta i rygg, nacke och skuldror

Flerspråkig mottagning

För att underlätta ditt besök erbjuder vi också flerspråkig personal som bland annat kan hjälpa dig på arabiska, persiska, turkiska, bosniska, engelska, tyska och svenska.

Öppet alla dagar i veckan

Vi är en vårdcentral med hög tillgänglighet som har öppet alla dagar i veckan, även på kvällar och helger med en egen kvällsmottagning. Vi tar emot dig med akuta skador och sjukdomar, eller så kan du ringa under våra telefontider och boka en tid. Vi tar också emot dig som inte är listad hos vårdcentralen, liksom asylsökande och utländska medborgare.

Lista dig hos Lönngårdens Vårdcentral

Vi välkomnar alla till vår vårdcentral och du kan välja att lista dig hos oss genom att fylla i en blankett på plats eller fylla i formuläret på vår hemsida. Det innebär att du får din huvudsakliga vård hos oss och du får komma till samma husläkare regelbundet. Det ger dig möjlighet att bygga upp en trygg relation till vårdpersonalen och ger dig kontinuitet i din vård.

Vill du skicka ett fax till oss? Vårt faxnummer är 040-19 00 08.

Varmt välkommen att kontakta oss på Lönngårdens Vårdcentral!

Informationen uppdaterades 12 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Lönngårdens Vårdcentral

Läkarbesök/Husläkare hos Lönngårdens Vårdcentral i Malmö

200 kr Frikort gäller.

Hos Lönngårdens Vårdcentral får du träffa kunniga läkare som kan ge dig den vård du behöver. I första steget får du träffa en husläkare som i de flesta fall kan hjälpa dig med dina besvär.

Vad är en husläkare?

En husläkare är specialiserad på allmänmedicin och kan hjälpa patienter i olika åldrar med många olika besvär. Vid de flesta sjukdomar kan du vända dig till oss. Vi gör en grundlig undersökning av dig och ser till att du får rätt behandling. Om vi inte kan hjälpa dig kan våra läkare ge dig en remiss vidare för mer specialiserad vård.

Välkommen att lista dig hos oss

Vi har vårdavtal med Region Skåne och hos oss kan du lista dig. Det innebär att du väljer oss som den vårdcentral där du får din huvudsakliga vård. Det ger dig möjligheten att välja en läkare som du träffar regelbundet och ger ökad trygghet där du kan bygga upp en mer långsiktig relation till vårdpersonalen.

Välkommen att kontakta oss på Lönngårdens Vårdcentral för mer information!

200 kr

Frikort gäller.

Öron-Näsa-Hals hos Lönngårdens Vårdcentral i Malmö

200 kr Frikort gäller.

Hos Lönngårdens Vårdcentral kan du få hjälp med öron-näsa-hals-besvär. Vår personal har över 18 års erfarenhet inom området och kan se till att du får rätt behandling.

Av en öron-näsa-hals-läkare kan du till exempel få hjälp med:

• Nedsatt hörsel
  • Återkommande öroninflammationer
  • Svåra och återkommande näsblödningar
  • Nästäppa
  • Grova snarkningar
  • Heshet och röstproblem

Kontakta Lönngårdens Vårdcentral för att få träffa vår specialist!

200 kr

Frikort gäller.

Kvälls- och helgöppet hos Lönngårdens Vårdcentral i Malmö

Till Lönngårdens Vårdcentral kan du komma alla dagar i veckan, inklusive kvällar och helger. Vi har generösa öppettider och en egen kvällsmottagning som är öppen till 19.00 varje dag. Vi har även öppet på röda dagar.

Vi tar emot dig oavsett om du är listad hos oss eller ej, och kan hantera akuta skador och sjukdomar. Om du hellre vill boka en tid går det bra att ringa oss under våra telefontider.

Välkommen till Lönngårdens Vårdcentral!

Långvarig smärta hos Lönngårdens Vårdcentral i Malmö

Har du problem med långvarig smärta i rörelseapparaten? Vi på Lönngårdens Vårdcentral kan remittera dig vidare till skickliga specialister för behandling.

Smärtrehabilitering vid långvarig smärta

För dig som länge har kämpat med smärta i rörelseapparaten utan att hitta rätt hjälp finns möjligheten att remitteras vidare till specialister. Du får komma till ett team som består av läkare, sjukgymnast, naprapat, kurator och psykolog. Smärtrehabiliteringen fokuserar på helheten, för att hitta grunden till dina problem och behandla dem så effektivt som möjligt, istället för att bara lindra symtom.

Vem kan få remiss?

För att vi ska kunna skicka en remiss för smärtrehabilitering behöver du uppfylla vissa kriterier som är uppsatta av Region Skåne. Kriterierna är:

• Du ska ha haft besvär med smärta längre än tre månader
  • Dina besvär ska ha konsekvenser för ett normalt vardagsliv
  • Du ska vara mellan 16-70 år gammal

Du behöver också vara listad hos oss för att vi ska kunna skriva remiss. Du listar dig enkelt genom att fylla i en blankett som du lämnar till oss, eller via Mina Vårdkontakter på 1177 Vårdguiden.

Kontakta oss på Lönngårdens Vårdcentral för hjälp med remiss!

Intyg hos Lönngårdens Vårdcentral i Malmö

Hos Lönngårdens Vårdcentral kan du få hjälp med läkarintyg I vissa sammanhang kan du behöva få ett läkarintyg eller friskintyg. Det är et...

Hos Lönngårdens Vårdcentral kan du få hjälp med läkarintyg

I vissa sammanhang kan du behöva få ett läkarintyg eller friskintyg. Det är ett intyg som bekräftar att du är frisk och har gått igenom en undersökning.

För att få vissa intyg behöver du vara listad hos oss. Det gör du enkelt genom att fylla i en blankett som du lämnar till oss eller via Mina Vårdkontakter på 1177 Vårdguiden.

Vi kan till exempel hjälpa dig med:

• Olika körkortsintyg
  • Parkeringstillstånd
  • Färdtjänstintyg
  • Synprövning
  • Intyg om hälsotillstånd
  • Olika fonder eller myndigheter

Välkommen att kontakta Lönngårdens Vårdcentral för mer information om intyg!

Karta - Norra Grängesbergsgatan 21B, Malmö

• 09:18 - 03 sep, 2018