Hembesök i Malmö - Visa på karta

• Övrig tid enligt överenskommelse.
Logo Akutsyster

Malmö

Välkommen till Akutsyster - hembesök av sjuksköterska i Malmö!

Är du trött på långa väntetider inom sjukvården när du behöver hjälp? Nu har du ett modernt alternativ! Akutsyster består av legitimerade sjuksköterskor med lång erfarenhet som erbjuder akuta hembesök och telefonrådgivning till boende i Malmö.

Vi ger dig personliga möten som ger dig det där lilla extra. Vi tar oss tid, lyssnar och anstränger oss för att du som patient ska känna dig trygg. Dina besvär är vårt fokus och vi tar din oro på allvar.

Vi är en privat vårdgivare utan vårdavtal.

Vad Akutsyster kan hjälpa dig med

Vi kommer hem till dig och gör medicinska bedömningar. Vi gör en klinisk undersökning i lugn och ro för att du ska känna dig trygg. Vår uppgift är att bedöma vad du behöver hjälp med. Bedömer vi att det finns ett större vårdbehov än vad vi kan hjälpa till med kommer vi att kunna hänvisa dig vidare till rätt vårdnivå och rätt vårdinstans.

Utöver en grundlig undersökning kan vi också hjälpa dig med att:

• ta prover, som t.ex. snabb sänka, blodsocker och urinprov
  • förmedla recept från läkare
  • ordna sjukintyg till arbetsgivare, dag 1-14
  • ordna intyg om vård av barn

Vid dessa moment tillkommer en extra kostnad.

Telefonrådgivning av erfaren sjuksköterska

Du kan också få professionell och personlig telefonrådgivning av en erfaren sjuksköterska.

Kontakta oss på Akutsyster om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 30 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Akutsyster

Hembesök hos Akutsyster i Malmö

fr. 300 kr Hembesök sjuksköterska 300 kr, hembesök barnsjuksköterska 350 kr. Dubbel besöksavgift lördagar, söndagar, aftnar och röda dagar. Extra kostnader tillkommer vid t.ex. provtagning.

Vi på akutsyster erbjuder dig akuta hembesök. Du kan få hembesök av en sjuksköterska eller en barnsjuksköterska. Vi gör en klinisk undersökning i ditt hem, där du i lugn och ro kan förklara dina problem och få den hjälp du behöver. Vi värderar mötet mellan människor högt och vill att du ska känna dig trygg och säker med oss.

Vi kan till exempel hjälpa till med:

• Såromläggningar
  • Infektioner
  • Lindrigare skador
  • Blodtryckskontroller
  • Spolning av öron

Vi kan också hjälpa dig med viss provtagning till en extra kostnad.

Välkommen att kontakta oss!

fr. 300 kr

Sjuksköterska hos Akutsyster i Malmö

300 kr Dubbel besöksavgift lördagar, söndagar, aftnar och röda dagar. Extra kostnader tillkommer för t.ex. provtagning.

Hos Akutsyster kan du få hembesök av en erfaren och kunnig sjuksköterska. Vi som jobbar på Akutsyster har gedigen erfarenhet från både primärvård och akutsjukvård.

Akutsyster kan hjälpa dig med:

• Såromläggningar
  • Infektioner
  • Lindrigare skador
  • Blodtryckskontroller
  • Spolning av öron

Vi kan också ordna sjukintyg till arbetsgivare dag 1-14 och förmedla recept på antibiotika. Utöver det kan vi ta vissa prover på plats, t.ex. snabb sänka, blodsocker, och urinprov. Vid dessa moment tillkommer en extra kostnad.

Om vår hjälp inte räcker till kan vi hänvisa dig vidare till rätt vårdgivare som t.ex. vårdcentral eller akutmottagning.

Välkommen att ringa oss!

300 kr

Barnsjuksköterska hos Akutsyster i Malmö

350 kr Dubbel besöksavgift lördagar, söndagar, aftnar och röda dagar. Extra kostnader tillkommer för t.ex. provtagning.

Akutsyster erbjuder hembesök av en erfaren barnsjuksköterska. För oss är kontakten med både barn och föräldrar viktig och vi vill att du ska känna dig trygg med oss. Vi kan hjälpa barn 0-18 år och har lång erfarenhet från bland annat BVC.

God kunskap om barns utveckling

Akutsysters barnsjuksköterska har goda kunskaper om barns utveckling och vanliga hälsoproblem hos barn och ungdomar. Vi ser till att barnet får en gedigen och trygg undersökning för att ditt barn ska få rätt vård. Vi kan också ordna intyg för vård av barn (VAB).

Välkommen att kontakta oss!

350 kr

Telefonrådgivning hos Akutsyster i Malmö

Förutom hembesök erbjuder Akutsyster också telefonrådgivning. Där får du prata med en kunnig och erfaren sjuksköterska som kan svara på dina frågor. Vi ställer inte diagnos per telefon, men vi kan göra en bedömning av ditt behov av vård och ge dig råd så att du kan få rätt hjälp. Vi kan också hänvisa dig vidare i vården om våra råd inte räcker till.

Välkommen att ringa oss!

Provtagning hos Akutsyster i Malmö

Vid ett hembesök kan vi på Akutsyster också hjälpa till med viss provtagning på plats. Vi kan t.ex. testa: Snabb sänka Blodsocker Uri...

• Snabb sänka
  • Blodsocker
  • Urinprov

Vid provtagning tillkommer en extra kostnad som debiteras separat.

Välkommen att ringa oss för mer information!

Virginia Viveros Arizabalo

Legitimerad Sjuksköterska sedan 1993
Specialistsjuksköterska Narkos/Intensivvård sedan 2007

Virginia har en mycket bred erfarenhet efter att ha tjänstgjort på bland annat Neurokirurgen, Akuten, Thoraxkirurgen, Ortopeden och Intensivvårdsavdelningar.

Maria Ulvesten

Legitimerad Sjuksköterska sedan 1995

Maria har erfarenhet från tjänstgöring på Thoraxkirurgen, Kardiologen, Infektionskliniken, Plastikkirurgen samt SUS egen bemanningsavdelning. Hon har även arbetat inom Primärvården under många år.

Marie Öjerstedt

Legitimerad Sjuksköterska sedan 1999
Vidareutbildad som Barnsjuksköterska och Ambulanssjuksköterska

Marie har arbetat med akutsjukvård och inom ambulans, och har även erfarenhet från BVC och telefonrådgivare på Sjukvårdsrådgivningen 1177.

Karta - Hembesök i Malmö