Engelbrektsgatan 12, nedre våningen, Malmö - Visa på karta

• Övrig tid enligt överenskommelse
Logo Skönhetsateljén

Malmö

Välkommen till Skönhetsateljén!

Skönhetsateljén drivs av Virginia Viveros och ligger centralt på Engelbrektsgatan 12 i Malmö. Här har vi som mål att alla ska känna sig som den unika och vackra person som var och en av oss är.

Vi arbetar efter dina förutsättningar och önskemål för att ge ett naturligt resultat.

Skönhetsateljén erbjuder:

• Permanent make-up
  • Fillers
  • Botox
  • Vaxning
  • LPG, både kropp och ansikte
  • IPL
  • Tatueringsborttagning
  • Ansiktsbehandlingar för normal hud eller problemhud

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 15 mars 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Skönhetsateljén

Botox hos Skönhetsateljén i Malmö

fr. 1 990 kr Återbesök och ev. touch-up ingår i priset på alla våra botoxbehandlingar.

Hos Skönhetsateljén erbjuder vi botoxbehandlingar. Botox är ett medel som injiceras direkt i musklerna för att de ska slappna av. Det används ofta för att släta ut huden och minska rynkor, men kan också hjälpa till att minska tandgnissel och armsvett.

Hur går en behandling med botox till?

Med en mycket tunn nål injiceras medlet direkt in i muskeln. Det kan svida lite, men är inte särskilt smärtsamt. Effekten syns inte direkt, utan kommer inom ett par dagar och sitter sedan i ca 3–6 månader. Efter två veckor får du komma tillbaka på ett återbesök där vi följer upp behandlingen.

Områden som passar bra för botoxbehandling:

• Mellan ögonbrynen
  • I pannan
  • Runt ögonen
  • Runt munnen
  • Sura mungipor
  • Skrynklig haka och hals

fr. 1 990 kr

Återbesök och ev. touch-up ingår i priset på alla våra botoxbehandlingar.

Fillers hos Skönhetsateljén i Malmö

fr. 2 500 kr

Vi på Skönhetsateljén erbjuder det som brukar kallas för fillers. Det innebär att hyaluronsyra injiceras i huden för att fylla ut, minska rynkor eller ge volym. Vi jobbar med välkända märken som Restylane och Juvederm.

Med fillers kan du bland annat få hjälp att:

• Framhäva kindben
  • Jämna ut och föryngra huden
  • Skulptera näsa och öronsnibbar
  • Jämna ut hals, dekolletage eller händer
  • Förstora läppar

Så länge håller resultatet

Det är väldigt individuellt hur länge effekten av en behandling med fillers sitter i, men du bör räkna med att fylla på efter 4–6 månader. Du är också välkommen tillbaka på en uppföljning 2 veckor efter behandlingen. Behandlingen är relativt smärtfri, och vi är dessutom mycket generösa med bedövningskräm, t.ex. vid förstoring av läppar.

fr. 2 500 kr

Microneedling - SkinPen hos Skönhetsateljén i Malmö

fr. 1 190 kr

Hos Skönhetsateljén erbjuder vi microneedling med SkinPen. Microneedling är en behandling som hjälper till att strama åt och föryngra huden....

Hur fungerar SkinPen?

Vid microneedling penetreras huden med små nålar som skapar fina kanaler. Kanalerna ökar hudens förmåga att ta upp fukt och näringsämnen, samtidigt som de tar upp de produkter som används under behandlingen. Utöver det stimuleras produktionen av kollagen vilket ger goda hudföryngrande resultat. SkinPens nålar har en hög hastighet som gör att de lätt glider över huden utan att skapa några skåror eller sprickor i huden.

Vad kan SkinPen behandla?

• Rynkor och fina linjer
  • Hyperpigmentering
  • Ärr från acne
  • Bristningar

fr. 1 190 kr

Hårborttagning med IPL hos Skönhetsateljén i Malmö

fr. 300 kr

På Skönhetsateljén erbjuder vi permanent hårborttagning med hjälp av IPL. Vad är IPL? IPL (Intense Pulsed Light) är en intensiv ljusp...

På Skönhetsateljén erbjuder vi permanent hårborttagning med hjälp av IPL.

Vad är IPL?

IPL (Intense Pulsed Light) är en intensiv ljuspuls som tränger igenom det yttersta hudlagret och kan användas både för olika hudbehandlingar och för permanent hårborttagning på mindre områden. Vid hårborttagning absorberar melaninet i hårsäcken ljuset som förstör den, vilket hindrar nya hårstrån från att växa.

Skönhetsateljéns tekniska utrustning

På Skönhetsateljén använder vi i400+ iPulse som har den senaste teknologin för permanent hårborttagning. Denna nya teknologi har en lägre effekt än tidigare, vilket minskar risken för biverkningar och skador, och ser till att du upplever mindre obehag.

fr. 300 kr

Ansiktsbehandling hos Skönhetsateljén i Malmö

fr. 695 kr

Hos Skönhetsateljén erbjuder vi många olika typer av ansiktsbehandlingar. De är alltid anpassade efter dina önskemål och din hudtyp. Vi använder oss av produkter från märken som Restylane, Dermaquest och ekologiska Magiray med salter från Döda havet.

I alla våra behandlingar ingår följande steg:

• Rengöring
  • Exfoliering
  • Portömning
  • Terapeutisk mask
  • Eftervårdande produkter
  • Råd om produkter att använda hemma

fr. 695 kr

Virginia Viveros