Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Einar Hansens Esplanad 29, Västra hamnen, Malmö - Visa på karta

Logo Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Malmö

Välkommen till Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö!

Vår mottagning ligger på Einar Hansens Esplanad 29 i Västra Hamnen, Malmö. Här hjälper legitimerade sjuksköterskor och auktoriserade hudterapeuter dig med estetiska hud- och injektionsbehandlingar.

På vår WiC i Malmö erbjuder vi till exempel:

• Injektionsbehandlingar med fillers och Botox
  • Peelbehandlingar
  • Permanent hårborttagning
  • Laserbehandlingar för behandling av pigmentfläckar, kärl, ärr, linjer/rynkor
  • Hudföryngring med Dermapen
  • Red Carpet by Akademikliniken
  • Oxygenlift
  • Kroppsskulptering med CoolSculpting
  • Konsultationer

Om Akademikliniken

Akademikliniken är Nordens ledande privata klinik för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi. Vår storlek är din trygghet. Alla våra kliniker är tekniskt utrustade för att vi ska kunna erbjuda en säker omvårdnad och optimala behandlingsresultat.

Hos oss möter du endast legitimerade och auktoriserade specialister inom plastikkirurgi, dermatologi, injektionsbehandlingar och medicinsk hudvård. Vi månar om ett personligt bemötande där vi sätter ditt välbefinnande först.

Avbokning på Akademikliniken

Vi tar EJ emot avbokningar via mejl.

Informationen uppdaterades 05 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Botox hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Vad är Botox? Botox, botulinumtoxin A, är ett konstgjort ämne som injiceras för att tillfälligt blockera impulsen från nerven till de små...

Vad är Botox?

Botox, botulinumtoxin A, är ett konstgjort ämne som injiceras för att tillfälligt blockera impulsen från nerven till de små ansiktsmusklerna som orsakar linjer och rynkor. På så sätt kan inte musklerna dras samman vilket betyder att huden slätas ut och rynkor och linjer minskar. Vanliga behandlingsområden är:

• Argrynkan mellan ögonbrynen
  • Kråksparkar runt ögonen
  • Horisontella linjerna i pannan

Botox kan också användas för att behandla överdriven svettning, migrän, tandgnissling och muskelspasmer.

Kontakta oss på Akademikliniken WiC Malmö för att boka en tid!

Kärl på ben hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Har du ytliga kärl på benen? Ådernät är utvidgade, spindelliknande blodkärl i hudens yttersta lager som ofta förekommer på benen. De kan ...

Har du ytliga kärl på benen?

Ådernät är utvidgade, spindelliknande blodkärl i hudens yttersta lager som ofta förekommer på benen. De kan variera i färg mellan rödaktigt och blårött, och är helt ofarliga men kan upplevas som missprydande.

Injektionsbehandling mot ådernät

Den behandlingsmetod som Akademikliniken WiC Malmö använder mest vid ådernät är injektioner med ämnet aethoxysklerol. Injektionen gör att kärlen klibbar ihop sig, bleknar och försvinner. Det kan behövas upprepade behandlingar för att ådernätet ska försvinna helt.

Välkommen att boka en tid hos oss på Akademikliniken WiC Malmö!

Läppförstoring hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Akademikliniken WiC MAlmö erbjuder läppförstoring med fillers När du blir äldre försämras hudens elasticitet vilket leder till att huden ...

Akademikliniken WiC MAlmö erbjuder läppförstoring med fillers

När du blir äldre försämras hudens elasticitet vilket leder till att huden runt munnen får sämre spänst och rynkor uppstår. Att hudens elasticitet försämras påverkar även läpparnas utseende på olika sätt, till exempel kan läppkonturen suddas ut och mungiporna kan få ett surare utseende. Ibland kan man också behöva korrigera en medfödd form och volymen på läpparna.

Fillers är volymgivande och injiceras med en mycket tunn nål direkt in under huden tills vi uppnår önskat resultat.

Välkommen till Akademikliniken Wic Malmö för att göra en läppförstoring!

Peeling hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Vad innebär en peeling? En peelbehandling avlägsnar gamla och skadade hudceller tillsammans med orenheter djupt i porerna. Behandlingen s...

Vad innebär en peeling?

En peelbehandling avlägsnar gamla och skadade hudceller tillsammans med orenheter djupt i porerna. Behandlingen stimulerar huden till nybildning vilket ger en smidigare hud med ökad lyster.

Utförs av utbildad personal

De peelbehandlingar som Akademikliniken WiC Malmö erbjuder har tydligt större effekt än de som får säljas i affärer eller som vanligtvis erbjuds på skönhetssalonger. Därför får de endast hanteras under ansvar av klinikens specialistutbildade hudterapeuter.

Välkommen på en peeling hos oss på Akademikliniken WiC Malmö!

Filler hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Hos Akademikliniken WiC Malmö erbjuder vi volymgivande injektionsbehandling med olika fillersmärken för att släta ut rynkor, ansiktskonturering, läppförstoring samt vid behandling av ärr.

På Akademikliniken arbetar vi främst med Restylane som är utvecklat och tillverkas i Sverige.

Hur länge håller resultatet från en fillerbehandling?

Hyaluronsyran i Restylane liknar den som finns naturligt i människokroppen och den bryts successivt ned över tid. Resultatet av en behandling är därför långvarigt men inte permanent, och effekten brukar sitta i 6-12 månader. Vid upprepade regelbundna behandlingar förlängs varaktigheten.

Kontakta oss på Akademikliniken WiC Malmö för att boka en tid!

Microneedling - Dermapen hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Vad är Dermapen Microneedling? Dermapen Microneedling är en avancerad nålbehandling som ökar hudens produktion av kollagen. Genom att öka...

Vad är Dermapen Microneedling?

Dermapen Microneedling är en avancerad nålbehandling som ökar hudens produktion av kollagen. Genom att öka produktionen av kollagen får du en spänstigare och mindre rynkig hy.

Vad är skillnaden mellan Dermapen Microneedling och vanlig Microneedling?

Till skillnad från traditionella microneedling-rollers orsakar Dermapen mindre skador i huden och därför minskar smärta och obehag. Det gör Dermapen till en säkrare och mer effektiv behandlingsform.

Vad kan Dermapen Microneedling behandla?

• Slapp och åldrad hud
  • Rynkor och fina linjer
  • Rökrynkor runt munnen
  • Acneärr
  • Stora porer
  • Ärr

Välkommen att kontakta oss på Akademikliniken WiC Malmö för att boka en behandling!

Hårborttagning hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

Hårborttagning eller borttagning av oönskad eller genereande hårväxt sker hos Akademikliniken WiC Malmö med laserbehandlingen GentleLASE. ...

Vi gör hårborttagning med laser

Vi har lång och väldokumenterad erfarenhet av att ta bort oönskad hårväxt med hjälp av laser, så kallad GentleLASE. GentleLASE-metoden ger nästan alltid bättre effekt än IPL-system. Anledningen är att laser har mer energi, rätt pulslängd och endast den våglängd som är optimerad för effektiv permanent hårreducering.

Kontakta oss på Akademikliniken WiC Malmö om du har några frågor!

CoolSculpting hos Akademikliniken Walk-in-Clinic Malmö

På Akademikliniken WiC Malmö erbjuder vi kroppsskulptering med CoolSculpting. CoolSculpting är en icke-kirurgisk och smärtfri behandling som effektivt, säkert och permanent fryser ned och avlägsnar fettceller från oönskade fettdepåer på kroppen.

Kontakta Akademikliniken WiC Malmö om du har några frågor eller vill boka en konsultation!

Karta - Einar Hansens Esplanad 29, Västra hamnen, Malmö