Naprapatlandslaget

Föreningsgatan 26, Malmö - Visa på karta

Logo Naprapatlandslaget

Malmö

Naprapatlandslaget har två mottagningar i Malmö, på Föreningsgatan och i Västra hamnen.

Här hjälper vi dig med allt som muskler och leder kan ställa till med. Hos oss arbetar tre legitimerade naprapater med mångårig erfarenhet. Vi är duktiga på att se hela kroppen och den bakomliggande orsaken till dina besvär.

Vårt mål är att få dig smärtfri – inte bara för stunden, utan för all framtid.

Vi behandlar bland annat besvär såsom:

• Nackspärr
  • Ryggskott
  • Hälsporre
  • Tennisarmbåge
  • Huvudvärk
  • Löparknä

Välkommen till oss på Naprapatlandslaget i Malmö!

Informationen uppdaterades 07 augusti 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapatlandslaget

• Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Hälsporre

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast... Läs mer

• Tennisarmbåge

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

• Ryggskott

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

• Stötvågsbehandling

Vi erbjuder som enda naprapatklinik I Malmö stötvågsbehandling. Den används som ett komplement till våra övriga behandlingsmetoder och är fr... Läs mer

Mathias Deltner

Krister Sellman

Amela Bajramovic

Karta - Föreningsgatan 26, Malmö

• 08:02 - 03 maj, 2018

• 14:53 - 28 mar, 2017 skrev:

Kunnig personal, efter besök så fick jag tips vad jag kan förbättra men även övningar/schema för rekommenderad träning för den typen av problem jag hade.

Bra bemötning gav ett stort plus, rekommenderar starkt!

• 20:04 - 23 okt, 2016 skrev:

Hjälpte där inget annat hjälpt....

• 21:00 - 07 sep, 2016 skrev:

Jag har bara gott att säga. Fick mycket bra hjälp med mitt ryggskott.

• 14:39 - 20 maj, 2016

4,2

• 19:28 - 09 nov, 2015 skrev:

Mycket bra behandling.Mer än nöjd.

• 16:21 - 03 nov, 2015 skrev:

Det är sällan jag skriver sådana här omdömen, men här fick jag verkligen bra service! Väldigt professionellt! Känns tryggt!

• 16:19 - 03 nov, 2015 skrev:

Supernöjd med all service, kunskap och hjälp!

• 14:01 - 03 nov, 2015 skrev:

Grymt proffsigt! Fick snabb hjälp av Mathias som fixade bort min hälsporre, rekommenderas!

• 14:33 - 22 okt, 2015 skrev:

Jag har vid olika tillfällen besökt både Mathias och Krister och är väldigt nöjd med hjälpen jag fått. Rekommenderas!

• Fråga ställd 09:20 17 dec 2017

Känns som jag fått diskbråck Knäckte till en gång när jag stod och packade upp kläder på lagret därefter har jag fått som ischias på samma sida

Naprapatlandslaget svarar:

Hej Claudia. Vill du att vi hjälper dig boka en tid?

Krister

• Fråga ställd 15:00 26 jun 2017

Hej!
    Jag undrar om ni kan behandla impigement
    och om blir man bra,kan det komma tillbaka?

Hej Maud,

Impingement är en väldigt "bred diagnos" och det är något vi jobbar med i stort sett dagligen. Symptomen och besvären kan variera mycket. Ibland kan man lindra besvären snabbt men ibland är det något man får rehabilitera under en längre tid. Det bästa är om du bokar en tid så får vi undersöka noggrannare.

Krister Sellman

• Fråga ställd 20:34 25 jan 2017

Har ant fått falsk ischias.
    Är busschafför och får otroligt ont i h- skinka ner till knäet baksida av låret. Spelar ingen roll hur jag än sitter så kommer smärtan efter ca 1 timme. Varje dag jag jobbar.
    Det är endast när jag kör buss jag får ont. Men börjar kännas under joggning nu. Har haft smärtan sen ca November.
    Något ni kan ?
    Och vad kostar en behandling ?
    Med vänlig hälsning, Rikard

Hej Rikard,
    Detta är något vi jobbar med dagligen och det skulle helt säkert kunna vara en falsk ischias, men det finns även andra diagnoser som är viktiga att utesluta.
    En behandling kostar 650kr.
    Leg.naprapat Krister Sellman

• Fråga ställd 10:17 16 nov 2015

har, och haft en längre tid; ont i skulder, mer i höger som i vänster. Är högerhänd."(frozen shoulder"?). Smärtan blir intensiv vid armrörelser in och ut från kroppen, utan belastning. Intensiv smårta kan vara i 5-10min, sedan avklinger. Har provat olika behandlings-metoder, även accupunctur.
    Gör nära dagligen ("sjuk")gymnastik och streching. Sypmtomen återkom efter en tids frånvaro vid att åter spela tenni.
    Tillkom nu ryggskotts-liknande smärta i ländryggen, måste anpassa alla rörelser vid stå och gå, sitta, för att inte smärtan bli för stark.
    Frågan upkkommer : kan det vara ett samband ?
    Kan en naprapat fixar detta med gott resultat ?

Hej!

Svårt att avgöra om smärtorna i ländrygg och axel hänger ihop utan att undersöka. Allting hänger ihop till viss del, t.ex. kan axelbesvären göra att du inte belastar ryggen på rätt sätt vilket medför smärtor i länden. Vi jobbar dagligen med liknande besvär och kommer med största sannolikhet kunna hjälpa dig.

Leg.naprapat Krister Sellman

• Fråga ställd 09:37 06 jul 2015

Hej,
    Accepterar ni högkostnadskort?

Hej Richard.

Vi är privata och accepterar tyvärr inte högkostnadskort.

Mvh

Krister Sellman Naprapatlandslaget Malmö