Kvälls- och helgmottagningen Södervärn, Malmö

Malmö

Har du akuta medicinska problem som inte kan vänta tills din vårdcentral öppnar? Ring 077-189 09 11 eller din vårdcentral så kopplas du vidare och får en medicinsk bedömning. Om vårdbehovet är akut erbjuds du tid på kvälls- och helgmottagningen.

Om kvälls- och helgmottagningen är stängd kan du ringa 1177 Vårdguiden på telefon som svarar på frågor om vård och kan hänvisa dig rätt – dygnet runt.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 077 - 189 09 11
Ruth Lundskogs gata 4, Malmö - visa på karta
  • Lördag - Söndag 09:15 - 22:00
  • Lördag - Söndag 10:00 - 22:00

Akutverksamhet, primärvårdsjour, Allmänmedicin

• 20:55 - 02 sep, 2018 skrev:

Lång tid att vänta men när jag väl kom in var sköterskan underbar. En sköterska som verkligen arbetar med sitt hjärta, tusen tack för hjälpen med mitt sår.

• 09:57 - 20 jun, 2018 skrev:

Hej
    min första kontakt med denna mottagning blev en oerhört positiv upplevelse. Fick helt plötsligt en kväll blod i urinen,ringde klockan halv sju fick mycket trevligt bemötande och en tid kl 19.10. Var där kl 19.05 och den mycket trevlige receptionisten överlämnade omedelbart rör för urinprov och 19.10 kom den lika trevliga sjuksköterskan och hämtade mig och någon minut senare kom doktorn och efter en snabb undersökning var diagnosen ställd och medicin utskriven att hämta på Bergsgatans öppna apotek. Jag måste med tacksamhet säga att jag var överväldigad av det proffsiga och snabba och trevliga handläggandet av mina problem som numera känns väldigt fjärran. tom ordningsvakten var trevlig och behjälplig

• 09:34 - 20 mar, 2018

• 09:24 - 03 jan, 2018 skrev:

Jag skulle önska att alla sjuka som behöver hjälp skulle ha Södervärns vårdcentral i närheten. Toppen!
    Lika bra som Victoria vårdcentral.

• 16:05 - 13 nov, 2017 skrev:

Lite lång väntetid men inget personalen kan rå för, fick hjälp av en superduktig och trevlig sjuksköterska som lade om mina brännsår.

• 22:37 - 14 sep, 2017 skrev:

Snabb & effektiv sjukvård +++