Kvälls- och helgmottagningen Södervärn, Malmö

Malmö

Har du akuta medicinska problem som inte kan vänta tills din vårdcentral öppnar? Ring din vårdcentral så kopplas du vidare och får en medicinsk bedömning. Om vårdbehovet är akut erbjuds du tid på kvälls- och helgmottagningen.

Om kvälls- och helgmottagningen är stängd kan du ringa 1177 Vårdguiden på telefon som svarar på frågor om vård och kan hänvisa dig rätt – dygnet runt.

I den gemensamma kvälls- och helgmottagningen ingår:

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon Ej angivet
Ruth Lundskogs gata 4, Malmö - visa på karta
  • Lördag - Söndag 09:15 - 22:00
  • Lördag - Söndag 10:00 - 22:00

• 09:24 - 03 jan, 2018 skrev:

Jag skulle önska att alla sjuka som behöver hjälp skulle ha Södervärns vårdcentral i närheten. Toppen!
    Lika bra som Victoria vårdcentral.

• 16:05 - 13 nov, 2017 skrev:

Lite lång väntetid men inget personalen kan rå för, fick hjälp av en superduktig och trevlig sjuksköterska som lade om mina brännsår.

• 22:37 - 14 sep, 2017 skrev:

Snabb & effektiv sjukvård +++

• 13:13 - 07 aug, 2017 skrev:

Tack för allt ni Gör 🙏❤

• 15:38 - 28 feb, 2017

Har du vaccinerat dig mot årets influensa?

Varje influensaepidemi är unik och skyddet mot sjukdomen behöver förnyas varje år. Har du koll på varför du bör vaccinera dig? Läs mer om vad säsongsinfluensan innebär, hur den smittar och hur vaccinet fungerar!

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Äggfrysning

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell

Har du som nyårslöfte att sluta röka?

Har du haft svårt att lyckas med ditt nyårslöfte? Du har fortfarande tre månader på dig! Nicotinells metoden 7 Keys to Quit kan hjälpa dig att bli rökfri en gång för alla.

Innehåll från Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. CHSE/CHOTRI/0003/17

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.