Betonggatan 12, Limhamn

Åderbråckscentrum, Malmö

Välkommen till Åderbråckscentrum i Malmö!

Åderbråckscentrum är en helspecialiserad klinik för utredning, behandling och uppföljning av patienter med åderbråck på benen. Hos oss får du trygg och säker behandling av högsta kvalitet.

Alla våra medarbetare har lång erfarenhet inom den offentliga vården och våra behandlingar utförs av legitimerade läkare med svensk specialistkompetens i allmänkirurgi och kärlkirurgi.

Landstingsfinansierad vård

Åderbråckscentrum är huvudleverantör av åderbråcksbehandlingar för Region Skåne. Hos oss får du hjälp med utredning och behandling av åderbråck på benen.

Hör av dig till oss om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 10:30 - 2 dec, 2022

Nurdan Güven

Eva Tulinska

Sara Daðadottir

27 apr, 2023

Har gjort 3 operationer totalt och är så nöjd med allt . Fantastiska kirurger . Sköterskor . Trygg med allt . Den bästa kliniken .

16 maj, 2021

Jag blev opererat hos er i fredags och är så super nöjd, bemötande helt fantastisk, proffsigt o avslappnande. Tack till er alla på Åderbråckcentrum i Malmö ni är bäst. Kan varmt rekommendera er.

8 maj, 2021

Så nöjd med resultatet av min operation. Proffsigt rakt igenom. Här känner man sig verkligen trygg och omhändertagen. Kan verkligen rekommendera Åderbråckscentrum, Malmö!

28 jan, 2021

Jag har gruat mig inför operationen länge, men i går blev jag opererat på mitt vänstre ben och allt gick över all förväntan! Jag är supernöjd med bemötande, informationen och själva behandlingen. Tack, Åderbråckscentrum, för hjälpen! Om ett par månader skall mitt högre ben opereras. Ser fram emot detta!

Fråga ställd 19:33 - 14 jan, 2020

Hej Jag har hoppas jag, beställt tid hos jer i näste vecka , jag hittar ingen bekräftelse på Dette Maibritt Jensen mobil 0760-104046

Hej Maibritt. 22/1 kl 15. Med vänlig hälsning, Åderbråckscentrum

Fråga ställd 17:25 - 14 jan, 2020

Hej. Undrar om ni behandlar inre åderbråck? Mvh Carina Breiner

Åderbråckscentrum, Malmö svarar:

Hej, Vi behandlar alla typer av åderbråck i benen. Om du är intresserad av att boka en konsultation kan du boka genom vår hemsida eller ringa på 040-6020770. Mvh, Åderbråckscentrum

Fråga ställd 21:59 - 16 sep, 2019

Vilken buss från stationen går dit.

Åderbråckscentrum, Malmö svarar:

Det går två bussar som stannar i närheten: buss nr 2 och buss nr 5. Det går snabbast och smidigast att ta buss nr 5 mot Västra Hamnen från Malmö C. Man hoppar av på den näst sista busshållplatsen som heter Ubåtshallen. Resan tar ungefär 5 min. Vi befinner oss sedan på andra sidan gatan bredvid Netto i en röd byggnad på bottenplan.

Fråga ställd 13:26 - 20 aug, 2019

försöker boka en tid nästa vecka . Har haft åderbråck länge. Finns också väldigt ytliga blodkärl insida båda låren. boka ett möte för rådgivning ?

Åderbråckscentrum, Malmö svarar:

Hej Anders, ring oss på 040-6020770 och vi hjälper dig med bokningen. Med vänlig hälsning, Åderbråckscentrum

Fråga ställd 09:32 - 6 aug, 2019

Hej! För att kunna använda sig av högkostnadsskyddet, måste man ha en remiss från landstinget, eller kan ni göra bedömningen själva?

Åderbråckscentrum, Malmö svarar:

Hej Lars, Det är alltid vi som bedömer om du uppfyller kraven för offentlig behandling eller ej, oavsett om du kommer på remiss eller bokar själv ett mottagningsbesök. Med vänlig hälsning, Åderbråckscentrum

Lunchstängt kl 12:00-13:00