4.45
Öppet idag från 07:45

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna

Jaegerdorffsplatsen 3, Göteborg

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna

På Jaegerdorffsplatsen 3 (gamla posten) hittar du Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab. Vi är en annorlunda vårdcentral som erbjuder dig en heltäckande vård och ett personligt bemötande!

Det här erbjuder Omtanken

Vi erbjuder vårdcentral, BVC och rehab på ett och samma ställe, vilket hjälper dig att ta ett helhetsgrepp om din hälsa. Många av de sjukdomar som drabbar oss i Sverige beror på livsstilsfaktorer som vi själva kan påverka, till exempel genom vad vi äter, dricker och hur mycket vi rör på oss.

Utöver en vårdcentrals vanliga utbud, erbjuder vi flera hälsofrämjande aktiviteter och kurser som ökar ditt välmående och hjälper dig till en bättre hälsa.

Vi har drop-in till läkare.

Familjeföretag

Omtanken är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi. Vi ingår inte i någon stor koncern och drivs inte av riskkapital.

Våra löften till dig

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos oss

När du listar dig betyder det att du väljer en vårdcentral där du får din huvudsakliga vård. Det kostar inget att lista sig och ditt läkarbesök blir billigare om du är listad hos oss.

Behöver du akut vård?

Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Alléjouren, Södra Allégatan 6 (Axesshuset). Öppettider vardagar kl 17.00 - 22.00, helg och röda dagar kl 10.00 - 16.00

Varmt välkommen till Omtanken Vårcentral, BVC och Rehabcenter i Majorna!

Informationen uppdaterades 09:19 - 20 okt, 2020

Frågor och svar

Fråga ställd 07:52 - 25 maj, 2018

Har ni drop in vaccination och i så fall när? Gäller Majorna och Järntorget

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna svarar:

Hej Maria, Vi har drop-in för vaccination på alla våra vårdcentraler måndag-fredag kl. 8.00-11.00. Vår resevaccinationsmottagning på Järnhälsan har dessutom drop-in måndag-torsdag kl. 13.00-15.30. Aktuell väntetid till resevaccinationsmottagningen hittar du på Järnhälsans hemsida. www.vasterleden.se/jarnhalsan - Du behöver inte vara listad på vårdcentralen för att vaccinera dig. - Vid uppvisande av Mecenatkort ger Järnhälsan 15 % rabatt på alla resevaccin! Varmt välkommen Jenny Fogelberg Kommunikatör

Fråga ställd 18:58 - 12 maj, 2018

Måste jag vara listad hos er för att få komma på dropp-inmottagning Vad kostar det?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna svarar:

Hej Eva, Bra fråga! Vi tar först och främst emot våra listade patienter på drop-in. Kostnaden för ett läkarbesök är då samma som på övriga vårdcentraler, dvs. 100kr. Om du däremot kommer till oss olistad när du är alvarligt sjuk och vi bedömer att du är i behov av att träffa en läkare samma dag kan du få göra det om du väljer att lista dig hos oss, samt betalar en avgift på 300kr. Vi rekommenderar dig därför att lista dig innan du blir sjuk. Rehab kan du däremot komma till utan att vara listad på vårdcentralen. Vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör

Fråga ställd 23:45 - 4 okt, 2016

Hej, Jag har listat min dotter tre år gammal hos er VC, innebär det att hon då också blivit listad för BVC hos er?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna svarar:

Hej Olov, Ja normalt ser vi även till att din dotter blir listad för BVC (om du inte av någon anledning väljer att avstå) - om du är osäker så ring gärna in till oss och dubbelkolla (kan tyvärr inte göra det utan att ha ett personnummer). Hälsningar, Nick Johansson Verksamhetschef

Boka behandling

Drop-in mottagning till allmänläkare
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna i Göteborg

Hos Omtanken Vårdcentral Majorna erbjuder vi dop-in mottagning hos allmänläkare. Dit kan du vända dig om du får symtom som inte kan vänta ti...

Vaccination
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna i Göteborg

Här på Omtanken Vårdcentral Majorna kan vi hjälpa dig med vaccinationer. Vi erbjuder de flesta typer av vaccination, till exempel inför en r...

BVC
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna i Göteborg

Omtanken BVC erbjuder hälsoundersökningar och vaccinationer för barn mellan 0-6 år. Här kan du få information om allt som rör ditt barns utv...

Sjukgymnastik / fysioterapi
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna i Göteborg

Omtanken Majorna erbjuder fysioterapi (sjukgymnastik) med ett friskvårdsinriktat perspektiv på din hälsa. Fysioterapeuter är experter på kro...

Arbetsterapi
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna i Göteborg

Vi människor behöver känna att vi har ett meningsfullt liv. För att må bra behöver vi ha möjlighet att vara delaktiga i samhället och vara s...

Samtalsterapi
hos Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Majorna i Göteborg

Psykiatriska diagnoser är idag bland den vanligaste bakomliggande orsaken till sjukskrivning och frånvaro från arbetsmarknaden. Hos oss på O...

4.45 / 5

14 nov, 2019 Pirjo-riitta E. skrev:

Tack för att ni finns⚘⚘⚘vet inte vad jag skulle gjort utan eran omtanke i mitt "röriga" liv.

4 sep, 2019 Sandra W. skrev:

Har haft dom dom i 2 år nu o jag älskar dom!!!

3 sep, 2019 Julia B. skrev:

8 aug, 2019 Ingeborg G. skrev:

Hej ! Tacksam om ni vid telefonuppringning inte hade för bråttom att lägga på då jag vid fleratillfällen ej hunnit ta upp telefonen.

6 jul, 2019 Jan G. skrev:

Var hos Lena Mattsson, det var det trevligaste sjukbesök jag varit på. Det kan tydligen vara trevligt att gå till vårdcentralen, det trodde jag aldrig. Så lätt att prata med någon har jag aldrig tidigare upplevt på en vårdcentral. Det kändes helt bra när jag gick därifrån. Är listad på Frölunda Torg egentligen men dom hade ingen tid.

Måndag - Torsdag : 07:45 - 17:00
Fredag : 07:45 - 16:00