Minnesmottagningen, Mölndal

Mölndal

På Minnesmottagningen utförs minnesutredning på specialistnivå efter basal utredning inom primärvården. Vi utreder personer med nydebuterad, progredierande minnesstörning/demens och lindrig kognitiv svikt.
BPSD-teamet- uppsökande konsultverksamhet vid svårare demenssymtom.

Telefon 031 - 343 63 00 Växelnummer031 - 342 10 00
Wallinsgatan 6, 431 41, Mölndal - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 13:00 1/6 t o m 31/8
  • Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 1/9 t o m 31/5

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Minnestörning, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Med bil från E6, kör av vid Lackarebäcksmotet. Med bil frånSöderleden, kör av vid Fässbergsmotet. I rondell Bifrostgatan/Toltorpsgatan tag av mot Toltorpsgatan i sydvästlig riktning (mot Toltorpsdalen) och i första rondellen tag till höger in på Wallinsgatan.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 02:09 - 27 jan, 2015 skrev:

Tack vare mycket professionell personal i mötet med den gamla, den dementa, i det här fallet min mor, kunde min mor, på ett mycket lugnt sätt, tack vare ett lugnt och professionellt omhändertagande, få den bedömning genomförd som gav henne det stöd hon så väl behövde i sin önskan om att få bo kvar i sitt hem - ett stöd som togs på största allvar av Biståndsbedömare och Tingsrätt eftersom det var utfärdat på en Minnesmottagning som kunde tala för sina klienters/patienters speciella behov av bemötande i vardagen utifrån en professionellt utförd bedömning.

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

• Narva Kirurg Center Supernöjd, gjorde en behandling med hyslase. Kände mig trygg och min läkare var duktig! - Nicolas
    • Narva Derma Center Proffsigt och trevligt bemötande. Kan starkt rekommenderas. - Lina
    • Mariehems hälsocentral Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar. - Karin Jacobsson
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen Efter att ha provat flertalet sjukgymnaster i stan blev jag rekommenderad att gå till David. Jag var med om en bilolycka för några år sedan ... - Maria
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen David har haft stort tålamod och med behandling och träning fått bort mångåriga ryggbesvär. Kan varmt rekommendera honom. Nu kan jag andlige... - Ola