Mörbylånga hälsocentral

Om Mörbylånga hälsocentral

Vi erbjuder dig nära och trygg vård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet.

Vi är en av länets landstingsdrivna hälsocentraler. Hos oss arbetar 14 personer inom olika yrkeskategorier med att ta hand om våra 4000 listade patienter.

På hälsocentralen arbetar tre läkare, alla med specialistkompetens i allmänmedicin. I perioder har vi även utbildningsläkare. Här finns distriktssköterskemottagning med specialiteter inom astma/KOL, diabetes, inkontinens, livsstil, demens och vaccination. Vi har även diabetesfotvård. Psykolog finns i vår basenhet (Mörbylånga/Färjestaden).
Vi har undersköterskor som bland annat sköter provtagningen. På mottagningen finns tre läkarsekreterare som ansvarar för dokumentation och reception.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Jonas Falk