Öppet i morgon från 07:45

Färjestadens hälsocentral

Safirvägen 2, Färjestaden

Färjestadens hälsocentral

Vi erbjuder dig nära och trygg sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkesverksamhet. Vi är en av länets regiondrivna hälsocentraler och har en personal på ungefär 20 personer som arbetar med ca 9000 listade patienter. Hos oss arbetar 6 läkare, alla med specialiskompetens i allmänmedicin, i perioder har vi även utbildningsläkare. Utöver läkar- och distriktssköterskemottagning finns specialistsköterskemottagningar inom astma/KOL, inkontinens, livsstil, demens, diabetes och vaccination. Vi har tre undersköterskor som bland annat sköter provtagningen. På mottagningen finns 4 medicinska sekreterare som ansvarar för dokumentation och reception. Det finns även en primärvårdspsykolog på hälsocentralen. Välkommen till oss! Verksamhetschef Jonas Falk

Informationen uppdaterades 17:02 - 23 nov, 2020

Logga - Kry