Färjestadens hälsocentral

Färjestadens hälsocentral

, Färjestaden

Safirvägen 2, Färjestaden, 38634

Vi erbjuder dig nära och trygg sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkesverksamhet. Vi är en av länets regiondrivna hälsocentraler och har en personal på ungefär 25 personer som arbetar med ca 10 000 listade patienter. Hos oss arbetar 7 läkare, varav 3 har specialistkompetens i allmänmedicin, i perioder har vi även utbildningsläkare. Utöver läkar- och distriktssköterskemottagning finns specialistmottagningar inom astma/KOL,inkontinens, livsstil, demens, diabetes, vaccination och medicinsk fotvård. Vi har 4 undersköterskor som bland annat sköter provtagningen. På mottagningen finns 5 medicinska sekreterare som ansvarar för dokumentation och reception. Det finns även en primärvårdspsykolog och en kurator på hälsocentralen. Välkommen till oss! Verksamhetschef Jonas Falk

Informationen uppdaterades 07:25 - 11 mar, 2024

14 mar, 2021

Tyvärr jobbar läkare på Färjestadens hälsocentral inte patient säkert, läser inte journaler, skriver ut medicin enbart på symptom, förklarar inte bra hur planen är för vården ska gå till eller vad för prover som ska tas eller varför, vidare planer för utredningar är obefintlig, man får aldrig samma läkare 2 ggr, återkoppling till patient är dålig, jag skulle kunna hålla på en stund till. Vården är inte bra!

Här kan du se omdömen som Färjestadens hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vaccinationsverksamhet, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Diabetesmottagning, primärvård, Minnesmottagning, Livsstilsmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård