Närhälsan Lysekil ungdomsmottagning, Lysekil

Om Närhälsan Lysekil ungdomsmottagning, Lysekil

Det finns en ungdomsmottagning i varje kommun i Västra Götaland. Vi har som policy att se till hela människan dvs både kropp och själ. För att kunna arbeta på detta sätt finns olika yrkeskategorier, barnmorska, kurator, allmänläkare, sjuksköterska, ibland gynekolog och psykolog. Du kan komma om du behöver hjälp, råd, stöd och lättare behandling vid sociala problem och psykisk ohälsa. Du kan också komma för frågor om sexualitet och om kroppen. Ibland slussar vi dig vidare till andra ställen för att du ska få hjälp.

Till oss kan du vända dig om du…
vill prata med någon
är deppig, ledsen, stressad eller har ångest
har frågor om sömn, mat, träning, våld, risk- och missbruk
har frågor kring HBTQ
är orolig för någon kompis
önskar p-piller eller annat preventivmedel
önskar akut p-piller
vill hämta gratis kondomer
vill kontrollera om du har någon könssjukdom, såsom klamydia, gonorré och HIV
har funderingar/frågor om kroppen
har frågor om graviditet/abort