Akutmottagning Lycksele

Lycksele

1177

Akutmottagningen tillhandahåller vård till dig som blir akut sjuk eller skadad. Hos oss kan du och dina anhöriga få hjälp dygnet runt och året om.

Alla patienter som kommer till akutmottagningen får träffa en sjuksköterska, som gör en initial bedömning för att du som söker ska få rätt vård. Denna bedömning görs enligt en standardiserad metod kallad triage (enligt RETTS) och utifrån denna får alla patienter en prioriteringsgrad. Detta är en viktig process ur patientsäkerhetssynpunkt och medför att de som är svårast sjuka tas hand om först. Om du söker för mindre akuta besvär kan du därför få vänta på att få träffa en läkare.

Om du plötsligt blir svårt sjuk eller allvarligt skadad, ring 112.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 1177
Lycksele lasarett - visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomskirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, gynekologi , Akutverksamhet vid sjukhus, internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, kardiologi, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård, Akutverksamhet, primärvårdsjour, Barnakutsjukvård