Hand- och fotkirurgmottagningen vid Elisabethsjukhuset, Elisabethsjukhuset

Om Hand- och fotkirurgmottagningen vid Elisabethsjukhuset, Elisabethsjukhuset

Handkirurgimottagning

På Aleris Elisabethsjukhuset behandlar vi olika besvär i händerna. Oavsett om det gäller senknutor, klämda nerver (stickningar eller domningar), frakturer, artros, förslitningar eller annan värk i händerna finns hjälp att få.

I handen förenas känsel, kraft och smidighet. Det kan vara oerhört besvärande att ha dålig funktion eller ont i en hand, finger, tumme, handled eller underarm.

Fotkirurgimottagning

Mycket av fotkirurgin rör framfotens formförändringar och artroser. Knölar vid stortån kan bero på hallux valgus eller begynnade artros. Hammartår hör ofta ihop med hallux valgus.

Formförändringar kan debutera i tonåren och sedan sakta öka i omfattning. Graviditet kan påskynda förloppet. Reumatiker drabbas mer av deformiteter. Kvinnor har oftare problem med sina fötter än män. Våra patienter är oftast kvinnor i åldern 25-75 år.

Ej angivet
  • Måndag - Fredag 08:00 - 11:00 Handkirurgi
  • Onsdag - Fredag 08:00 - 11:30 Fotkirurgi
Som patient kommer du till vår mottagning via remiss från din ordinarie läkare på vårdcentralen eller från läkare på annan specialistklinik. Det går även bra att söka direkt genom att fylla i en egenremiss. Se information på www.aleris.se/elisabethsjukhuset. Elisabethsjukhuset tar även emot privatbetalande patienter och försäkringspatienter.
Handkirurgi