Elisabethsjukhuset, Uppsala

Om Elisabethsjukhuset, Uppsala

Aleris Elisabethsjukhuset i Uppsala är ett specialistsjukhus där flera av Sveriges mest erfarna specialister inom ortopedisk kirurgi arbetar. Här utförs kirurgi inom flera ortopediska områden, framförallt inom axel-, armbågs- och handkirurgi, korsbands- och meniskkirurgi, fotkirurgi samt höftartroskopi. Med professionalism och vänlighet tar vi emot patienter från hela landet.

Aleris Elisabethsjukhuset har avtal med Region Uppsala och samarbete med de flesta landsting. Vi tar även emot privatbetalande patienter och försäkringspatienter. Välkommen att kontakta oss för vidare information.

Geijersgatan 20 Uppsala - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 07:00 - 16:30 Reception
  • Fredag 07:00 - 14:30 Reception
Som patient kommer du till vår mottagning via remiss från din ordinarie läkare på vårdcentralen eller från läkare på annan specialistklinik. Det går även bra att söka direkt genom att fylla i en egenremiss. Se information på www.aleris.se/elisabethsjukhuset. Elisabethsjukhuset tar även emot privatbetalande patienter och försäkringspatienter.
Handkirurgi

Elisabethsjukhuset, Uppsala

17:47 - 25 aug, 2017 skrev:

Jag måste säga att jag är djupt imponerad. Blev den 4 april 2017 opererad av doktor Hans Rahme för artros i vänster axel. Från första stund jag kom till sjukhuset tills jag var färdigbehandlad genomsyrades allt av en mycket trevlig och professionell behandling av hela sjukhusets personal. Hans Rahme är chefsläkare och docent men en otroligt trevlig och inte alls märkvärdig person. Det var som att tala med en kompis och förtroendet grund murades. Även hans fru Anna Rahme tål att nämnas som också mycket speciell och duktig som sjukgymnast. Kontentan är att jag till alla som behöver opereras oavsett vad det gäller så rekommenderar jag Elisabethsjukhuset , Uppsala å det varmaste. P.S. Idag den 25 augusti 2017 känner jag snart inget av den väldiga smärta jag hade och den kommer att gå över. D.S.

17:28 - 19 mar, 2015 skrev:

Handoperationer. Har gjort två handoperationer och ska göra två till. Är enormt nöjd och alla har bemött mig fantastiskt fint. Trevliga, omtänksamma och förstående. Min doktor Michael Jacobsen har lyssnat på mig och tagit mina problem på allvar vilket jag inte har upplevt hos någon annan doktor som jag varit hos med mina handproblem. Är mycket tacksam och glad över att jag får komma till Elisabethsjukhuset för vård. Med vänlig hälsning Gunilla

16:30 - 26 maj, 2014 skrev:

Mycket trevlig personal, allt fungerade som det skulle!

10:57 - 18 okt, 2013 skrev:

Bra bemötande, god mat, fantastisk personal och framför allt fick man vård snabbt!