Närhälsan Ekmanska vårdcentral, Göteborg

Närhälsan Ekmanska vårdcentral

, Överås

Lillkullegatan 21A, 412 74, Göteborg, 41274 Göteborg

NYA PATIENTAVGIFTER FR.O.M. 1/4 Läs mer på 1177.se/patientavgifter PRICKMOTTAGNING Läkarbedömning av max 2 hudförändringar (födelsemärken/leverfläckar) kan bokas via e-tjänster nedan. Kom gärna 15 minuter innan besöket för att hinna fylla i ett frågeformulär. Observera att du inte kan boka dig för andra besvär på prickmottagningen. Om du gör detta kommer besöket att avbokas. KLIMAKTERIEMOTTAGNING Upplever du besvär relaterade till klimakteriet? Välkommen att ringa oss eller skicka meddelande i 1177 e-tjänster för att boka tid till vår klimakteriemottagning. Mottagningen leds av distriktssköterska med nära samarbete med läkare. INTERNET-KBT Vi erbjuder KBT-behandling via nätet. Behandlingen sker i din mobiltelefon, surfplatta eller dator och kan hjälpa dig med nedstämdhet/depression, ångest, oro stress eller sömnproblem. Kontakta oss via e-tjänster i 1177 vid frågor eller intresse.

Närhälsan Ekmanska vårdcentral är en läkar- och distriktssköterskemottagning. Hos oss finner du en samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier. Vi tar emot patienter i alla åldrar. Våra ledord är bra tillgänglighet, vård av hög kvalitet, gott omhändertagande och nöjda patienter. Vår vårdcentral erbjuder distriktsläkare, distriktssköterska, diabetessköterska, mottagningssköterska, astma-KOL-sköterska, inkontinenssköterska, äldresköterska, barnavårdscentral, psykolog, vaccinationer samt fysioterapi och arbetsterapi via Primärvårdsrehab Olskroken. Planerad mottagning, endast tidsbokning. Akuta tider dagligen via telefonbokning.

Informationen uppdaterades 08:30 - 26 mar, 2024

7 feb, 2024

Fick snabbt akut tid. Träffade mycket professionell läkare, Julia, som gjorde noggrann undersökning, konstaterade akut bronkit och föreslog adekvat behandling och medicinering , som påbörjades direkt på vårdcentralen. All personal var vänlig och kunnig.. Är mycket tacksam för besöket.

5 maj, 2023

Undvik denna vc. Tar lång tid att få hjälp. Trots bokad tid får man vänta uppemot 30 min, flera läkare som ej förstår svenska. Mkt arrogant personal i receptionen

11 apr, 2023

Har många gånger sökt för tex blodtryck, sårvård mm. Har alltid fått snabb kontakt och blivit trevligt bemött av samtlig personal

11 apr, 2023

16 feb, 2023

Provtagning 6/2 bra men provsvar daterat 8/2 dåligt skrivet och alltför sent anlänt 16/2 av läkare som påstår att han ringt mig flera gånger utan att jag svarat. Det stämmer inte, hans samtal har ej registrerats i min telefon. Han har slarvat eller ringt fel.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Ekmanska vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Besökstider

Bokad provtagning

Drop-in provtagning

Bokad provtagning

Drop-in provtagning

Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Psykologverksamhet, vuxna, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19