Närhälsan Bjurslätt vårdcentral, Hisingen Göteborg

Närhälsan Bjurslätt vårdcentral

, Slättadamm

Bjurslätts torg 6, 417 25, Göteborg, 41725 Hisingen Göteborg

Om du har infektionssymtom såsom t.ex. feber, nytillkommen hosta, halsont och/eller kräkningar. Kom inte ned till öppna mottagningen, ring oss i stället på telefonnummer 031-747 84 30. Du som i år fyller 80 år eller äldre kommer att bli uppringd av oss för covid- och influensavaccination. För dig som är 65-79 år eller ingår i riskgrupp och vill ha influensavaccination ber vi ringa in till vårdcentralen för att boka en tid. Du som är yngre än 80 år och önskar covidvaccination vänligen läs information kring rekommendationer och vaccinatörer på 1177.se Nu kan du se dina kallelser direkt i mobilen. Logga in på 1177.se, gå till inställningar och välj att i första hand få din information digitalt samt godkänn avisering och delning. Då kommer vården att skicka dina kallelser digitalt när det är möjligt.

Vi på Närhälsan Bjurslätts vårdcentral tar emot människor i alla åldrar. Våra ledord är bra tillgänglighet, förstklassig sjukvård, gott omhändertagande och nöjda patienter. Vi har drop-in-mottagning utan tidsbeställning mån-fre kl 08.00-09.30. Närhälsan Hisingen jourcentral har öppet vardagar kl 17.00 - 22.00 samt lördag, söndag och helgdag kl 10.00 - 16.00.

Informationen uppdaterades 11:05 - 11 dec, 2023

19 mar, 2024

Dom flesta personalen är väldigt dryga. Man får inte komma in ibland och läkaren bedömer redan utanför byggnaden. Blir alltid hemskickad och dom lyssnar inte med empati.

11 jan, 2024

13 okt, 2023

Dryg (smått tyken) och otrevlig sjuksköterska (Paulina)- borde lära sig era värdeord?!

11 dec, 2020

otrevliga

15 jul, 2019

Nio MÅSTE göra nåt åt placeringen av receptionsdisken. Det är extremt obekvämt och känsligt att uppleva att hela väntrummet hör vad man söker för. I allt övrigt är ni oerhört proffsiga och tillmötesgående men den här delen förstör mycket av tryggheten man behöver som vårdsökande.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Bjurslätt vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vaccination mot covid-19, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Psykologverksamhet, vuxna, Vårdcentral (BT)