Lund >
Kvälls- och helgmottagningen Lund

Kvälls- och helgmottagningen Lund

, Lund

Entrégatan 3, Lund, 22185 Lund

Till oss kommer du som behöver vård som inte kan vänta tills din vårdcentral öppnar. Ring oss först så ger vi råd eller bokar in en tid om du behöver det. När vi har stängt kan du ringa 1177 på telefon som svarar på frågor om vård och som kan hänvisa dig rätt – dygnet runt. Vid akut livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 16:19 - 16 nov, 2023

1 dec, 2023

Jag har varit på mottagningen ett gång gånger med barnen och med anhöriga. Alltid fått bra & snabb hjälp. Tack för att ni finns!

8 jun, 2023

Utmärkt, aldrig varit så bekväm som jag var på KHM Lund.

11 feb, 2023

An absolute nightmare as this place is just an extension of the Akuten. We got a time with a nurse after 1.5h in the phone cue, we waited for 2 h while infections people where trailing past us never gett. We saw a patient with a suspected heart attack nearly not beeing accepted a person with broken collar bone not beeing treated, not to speak about us normal cases there. Big plus for the very efficient doctors! Big minus for the super rude and in-efficient nurses! To the leadership: Fire the nurses there, hire double as many new and finally provide a sufficiently manned akuten!

15 apr, 2022

Smärta i hand efter fall. Lång väntan att bli uppringd efter första tfn-kontakt kl.17.00 Fick en tid kl.20.00, träffade läkare kl. 20.05, skickades därefter till röntgen och allt var klart kl.21.00 ink svar från röntgenläkare. Alla mycket proffsiga och vänliga. Tack!

3 nov, 2021

På inrådan 1177 ringer kvällsmottagning kl 17 för akut tidsbokning/läkarundersökning autosvar att jag blir uppringd. Efter 1 timme ringer ånyo igen endast autosvar 72 i kö! Skandal!

Lördag - Söndag:10:00 - 21:00

och helgdagar