Lund >
Vårdcentralen Måsen

Vårdcentralen Måsen

, Lund

Tärnvägen 10B, Lund, 22732 Lund

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 16:19 - 16 nov, 2023

5 mar, 2024

Vad har hänt med Måsen som varit en sådan fin Vårdcentral har de senaste åren bara blivit sämre och sämre den tidigare personalen som arbetade här var alltid tillmötesgående i dag vill de inte att man skall komma ditt alla slutar där och man får inte träffa läkare de hän visar till Akuten jag har nu bytat vårdcentralen efter att min läkare som jag haft i 17 år nu med slutat sama med min diabetes sjöterska De borde nog bytta ut verksamhets chefen som började där för några år sedan det har ju bara gått utför sen hen började

28 feb, 2024

Besökte vårdcentralen idag. Träffade då en distriktssköterska. Fick en injektion i sittmuskeln. Har fått samma behandling i minst 15 år var 12e vecka. Injektionen brukar ta 3-5 minuter. Idag tog det hela 20-30 sekunder. Efteråt var jag jätte öm och blöt över hela låret. Undrar hur mycket va vätskan som hamnade utanför. Då jag påtalade att jag inte var nöjd så fick jag till svar att hon absolut kunde sitt jobb.

5 jul, 2023

Har tidigare alltid varit nöjd med Månsen Vårdcentral, nu rekommenderar inte längre!! 👎🏼👎🏼👎🏼 kunniga läkaren försvinner därifrån. 😨 Jag har bytt vårdcentralen.👍✅

8 maj, 2023

Omöjligt att få tid hos läkare och får ingen prognos på när det kan bli en tid, bara att jag står på väntelista. Har gjort så i tre månader nu, ännu inget besked om ungefär när det kan bli en tid.

6 mar, 2023

Har besökt läkare, vaccinering, fysioterapeut och dietist. Generellt intryck är att de gör det de måste men inte mer.

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Måsen har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Måndag - Onsdag:08:00 - 16:00

Provtagning

Provtagningsverksamhet, öppen vård, Livsstilsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Dietistverksamhet, Arbetsterapi, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Diabetesmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Allmänmedicin, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Psykoterapi, vuxna, Vaccination mot covid-19, Primärvårdsrehabilitering, Verksamhet för unga vuxna med psykisk ohälsa