Neurokirurgiavdelning intensivvård, Lund

Lund

Här vårdas främst du som fått en svår skall- eller ryggskada. De vanligaste diagnoserna är hjärnblödningar, tumörsjukdomar och skador efter fall- eller trafikolyckor. Många av våra patienter vårdas nedsövda, ibland under flera veckor.

Vi har även en enhet där du vårdas efter en planerad operation i upp till ett dygn, innan du skrivs ut till en annan vårdavdelning eller kan lämna sjukhuset.

Entrégatan 7, Hisshall A, Plan 10, Lund - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Intensivvård, neuro, Neurokirurgi

12:17 - 07 maj, 2017 skrev:

Jag minns inget från tiden på er avdelning, nedsövd 3-8 maj förra året, men vården måste ha varit fantastisk för jag har återhämtat mig jättebra. Hörseln sämre men fått hörapparater. Balansen så bra att jag kan cykla utan problem igen. Minnet (utom från tiden jag blev riktigt sjuk och tills jag kom till Infektionskliniken ) helt intakt. Är så tacksam !
Vårdades för bakteriell meningit.

07:29 - 10 sep, 2014

07:27 - 10 sep, 2014 skrev:

under mer än 30 år har ni stått för kunskap, omtanke, värme och humor och varit / är vårt ankare.
tack till er alla

09:53 - 14 aug, 2014 skrev:

Fantastiskt bemötande, vård och hög kompetens. Personalen finns både för patient och anhöriga! Tack, tack, tack och tusen tack för att Ni finns!