Vuxenpsykiatrimottagning könsidentitet Lund, Lund

Lund

Till mottagningen kommer du som är äldre än 17 år och 6 månader och som har behov av psykiatrisk specialistvård. Vi specialiserar oss på att möta dig med könsdysfori/transsexualism.

Mottagningen finns till för dig som har frågeställningar rörande könsidentitet, har en upplevelse av att tillhöra det andra könet eller har behov av en utredning inför en eventuell könskorrigering. På mottagningen kan du

även få hjälp med fastställelse av ändrad könsidentitet.

Mottagningen servar hela södra sjukvårdsregionen.

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Ahum - Enklare väg till terapi

Hitta rätt terapeut för just dig!

Ahum är Sveriges första terapimatchningstjänst som hjälper dig att hitta till rätt terapeut utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål. På Ahum finns endast legitimerade psykologer och psykoterapeuter och vi matchar dig med den som är specialist inom det område som just du behöver.

Läs mer om Ahum

Matchas med rätt terapeut nu!

Telefon 046 - 17 42 71 Växelnummer046 - 17 10 00
Baravägen 1C, Lund - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:30 Se Rådgivning
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:30 Bokade besök.

Ja

Psykiatri, vuxna, Psykiatriker

Vägbeskrivning

Du kan åka stadsbuss 3 (mot Nöbbelöv) eller regionbuss 123 (mot Kävlinge) till hållplats Lund Baravägen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov - Werlabs

Helhetsbild av sitt hälsotillstånd

Under det senaste året hade Linn ändrat sina träningsrutiner och sin kost. Via ett enkelt blodprov fick hon en helhetsbild av sitt nuvarande hälsotillstånd och hur förändringen påverkat kroppen.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Enklare väg till terapi - Ahum

Svårt att veta vilken terapeut du ska boka?

Ahums unika system matchar dig med legitimerade psykologer och psykoterapeuter utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål – så att du kan hitta den terapeut som passar dig bäst.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Positiva effekter när du slutar röka

Det kan vara svårt att sluta röka när vårsolen kommer fram och uteserveringarna öppnar upp. Därför berättar vi om de kortsiktiga effekterna som du vinner genom att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

• Solna Husläkarmottagning i Frösunda Bästa vårdcentral och bästa läkare. - Familj Isaksson
    • Sätra Din hälsocentral Jag blev hundbiten av en okänd hund i måndags och förstod att jag behövde träffa en läkare och även få en stelkramsspruta. Jag gick då in ... - Elisabeth Wike
    • Novakliniken Tomelilla Fantastiska människor som arbetar i Tomelilla Novakliniken. Alltid lika glad lugnande sköterskan Maria. Kvinnlig doktor tyvärr tappat na... - Anetta Jönsson
    • Rosa Gynekologmottagning Tack för väl omhänder tagande och mycket professionell gyn läkare - Atyaf Yahia
    • Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm