Närpsykiatrimottagningen Luleå
mental health

Närpsykiatrimottagningen Luleå

, Luleå

Sjukhusvägen 10, Södra Sunderbyn, 97180

Mottagningen arbetar med utredning, samtalsbehandling, rehabilitering, psykoterapi, arbetsterapi och sjukgymnastik. Vi besöker även patienten i hemmet. Personalen ger råd och stöd till personer med funktionshinder. Vi har möjlighet att ordna patient- och anhörigutbildningar.
Om du har problem med din psykiska hälsa ska du i första hand kontakta din hälsocentral. Luleå närpsykiatri har uppdrag att ta hand om patienter med psykisk ohälsa i behov av utredning, samtalsbehandling, rehabilitering och arbetsterapi. Oss når du via Mina Vårdkontakter www.1177.se eller Call Me. Här kan du avboka tid, begära journalkopior eller receptförnyelse. Om du har en kontaktperson hos oss ringer du denna. Telefontider: CS-mottagningen Måndag, onsdag och fredag klockan 10:00- 11:00 Inringning för patient är från klockan 07:30 Utredningsenheten Måndag-fredag klockan 07:30 - 10:50 Terapienheten Måndag, onsdag-fredag klockan 07:30 - 10:50 Rehabenheten Måndag-torsdag klockan 07:30 - 14:30 Fredag klockan 07:30-10:50 Inga telefontider röda dagar.

Informationen uppdaterades 14:27 - 23 apr, 2024

19 jan, 2024

Väntat 1,5 år på att få KBT för att äntligen få en ”utredning”, när jag kommer dit berättar jag mina problem och hon säger att dom är för stora.

25 sep, 2023

Väntat på en behandling 15 månader (då jag "tappats bort" från kösystemet flertalet gånger). Erbjöds ist andra behandlingar än den jag kommit överens om med läkare. Remiss har skickats till HC för övertagande trots att dessa inte anser sig ha kompetens att behandla mig. Dokumenterade avvikelser i journalen, får ej veta vad dessa gäller när jag frågat. Har ej fått träffa min läkare för uppföljning varpå sjukskrivningar löpt ut vilket påverkat rätten till ersättning. Listan kan göras lång. Luleå närpsykiatri är en total katastrof.

28 jul, 2021

Värdelösa. Väntar på förnyad sjukskrivning för att jag måste lämna in den till soc så jag får mina pengar och får aldrig hjälp

2 jul, 2021

Ska nu skrivas in här då jag fyller 18. Fick ett brev hem där det stod att jag skulle ringa och boka tid mellan 07:00-12:00, måndag till fredag. Ringde precis före 10 och fick då veta att dem nu hade stängt. Kollade på sidan och där står det att dem stänger 10:30. Tycker att det är ganska provocerande.

Endast bokade besök

Sjukhus (BT), Psykiatri, vuxna