Smärtmottagningen Rehabiliteringsmedicin Sunderby sjukhus

Smärtmottagningen Rehabiliteringsmedicin Sunderby sjukhus

, Luleå

Sunderby sjukhus, 97180

Neuromodulationsteamet - Vi tar hand om patienter med nervsmärta och behandlar vid behov med ryggmärgsstimulering (spinalcord stimulation, SCS, DCS, DRG-stimulation) eller stimulering av vissa nervbanor (perifer nervstimulering, PNS, RF). Ryggmärgsstimulering kan även användas vid angina pectoris (hjärtbesvär) och i vissa fall använder vi nervstimulering för patienter som lider av kronisk ländryggssmärta. För att komma till oss behövs det remiss. I teamet ingår 1 läkare och 3 sjuksköterskor med speciell kompetens i neuromodulation. Vi finns på två olika ställen på Sunderby sjukhus. Läkaren träffar du på smärtmottagningen (rehabiliteringsmedicin), resten av teamet finns på dagkirurgiska enheten (DKE). Läs noggrant vad som står på kallelsen. Du når oss via telefon: Smärtmottagningen/Rehabiliteringsmedicin 0920-283889 tel.tid måndag –fredag 07.00-11.30 Smärtmottagningen/Dagkirurgen 0920-282403 tel.tid tisdag och onsdag 08.00-14.00eller via 1177 Vårdguidens e-tjänster se Rehabiliteringsmedicin, www.1177.se

Informationen uppdaterades 08:39 - 19 mar, 2024

Tisdag - Onsdag:08:00 - 14:00

+4692028#### Visa nummer

Besökstider

Sjukhus (BT), Smärtrehabiliteringsverksamhet, Smärtbehandlingsverksamhet, akut smärta