Öppet, idag till 16:00

Bild- och funktionsmed Länsklinik

Sunderby sjukhus, Bild- och funktionsmedicin, Trapphus E plan 4, 971 80 LULEÅ

Bild- och funktionsmed Länsklinik

Bild- och funktionsmedicin i Norrbotten finns på sjukhusen i Sunderbyn, Gällivare, Piteå, Kiruna och Kalix.
Röntgenenheten vid Sunderby sjukhus är den största i länet och genomför förutom konventionell röntgen även magnetkameraundersökningar, datortomografi, angiografi, interventioner, ultraljudsundersökningar m.fl. Vid enheten finns även mammografi, nuklearmedicin och tandröntgen.
Datortomografiundersökningar görs på samtliga enheter och magnetkameraundersökningar görs förutom i Sunderbyn även i Gällivare och Piteå.
Piteå och Sunderbyn har fasta mammografienheter medan övriga länet periodvis kan erbjuda undersökningar i bussar.
Mer information om våra undersökningar, öppettider och telefontider kan hämtas via våra enheter.

Informationen uppdaterades 08:01 - 8 maj, 2021

Besökstider