Bild- och funktionsmed Länsklinik

Om Bild- och funktionsmed Länsklinik

Bild- och funktionsmedicin i Norrbotten finns på sjukhusen i Sunderbyn, Gällivare, Piteå, Kiruna och Kalix. $Röntgenenheten vid Sunderby sjukhus är den största i länet och genomför förutom konventionell röntgen även magnetkameraundersökningar, datortomografi, angiografi, interventioner, ultraljudsundersökningar m.fl. Vid enheten finns även mammografi, nuklearmedicin och tandröntgen. $Datortomografiundersökningar görs på samtliga enheter och magnetkameraundersökningar görs förutom i Sunderbyn även i Gällivare och Piteå. $Piteå och Sunderbyn har fasta mammografienheter medan övriga länet periodvis kan erbjuda undersökningar i bussar. $Mer information om våra undersökningar, öppettider och telefontider kan hämtas via våra enheter.

Sunderby sjukhus, Bild- och funktionsmedicin, Trapphus E plan 4, 971 80 LULEÅ - visa på karta
Ja.