Avd 41 Neurorehabilitering Sunderby sjukhus, Närsjukvård

Om Avd 41 Neurorehabilitering Sunderby sjukhus, Närsjukvård

Avdelning 41 Neurorehab/Stroke ingår i Sektionen för Rehabiliteringsmedicin. Enheten har ett länsuppdrag vad gäller specialiserad rehabilitering för vuxna personer i yrkesverksam ålder med neurologisk sjukdom/skada.$$Vem är patient hos oss?$Du som är mellan 16-65 år och har behov av dygnet runt rehabilitering och omvårdnad efter neurologisk sjukdom/skada, ex stroke, traumatisk hjärnskada, svåra spasticitetsproblem. Personer med ryggmärgsskada från 16 år och uppåt rehabiliteras på enheten. $ $Remiss$Du som uppfyller kriterier för rehabilitering på specialistnivå kan remitteras till enheten av läkare inom Norrbottens läns landsting, privatpraktiserande läkare och läkare inom företagshälsovård i Norrbotten. $ $Det här erbjuder vi$Vi erbjuder dig en sammanhållen utredning och rehabilitering i team Tillsammans med dig sätter vi upp mål. Du har möjlighet till hembesök och permissioner under rehabiliteringsperioden.

Avd 41 N, Trapphus A, plan 4, Sunderby sjukhus - visa på karta
  • Måndag - Söndag 12:00 - 20:00
Ja.
Medicinsk rehabilitering, Neurologisk rehabilitering, Specialiserad rehabilitering, Strokevård