Fotvårdsmottagningen Sunderby sjukhus

Om Fotvårdsmottagningen Sunderby sjukhus

Även telefon 0920-283408.$$Fotvården ingår i ett team bestående av läkare från medicin, ortopeden, vid behov från infektion och kirurgen, diabetessköterska och ortopedskomakare.$$Patienter som behandlas på fotmottagningen är diabetiker, de som har reumatiska sjukdomar och i mån av tid patienter inneliggande på Geriatrik/Rehab.$$Till fotmottagningen kan även remitteras diabetespatienter med sår och andra fotkomplikationer. Fotronder anordnas tillsammans med övriga fotteamet var 3:e vecka. Där har fotvårdsspecialisterna en samordnande och uppföljande funktion.

Sjukhusvägen 80, 954 42 Södra Sunderbyn - visa på karta
Ja.