Avdelning 42 Medicinsk akutvård MAVA Sunderby sjukhus, Södra Sunderbyn

Om Avdelning 42 Medicinsk akutvård MAVA Sunderby sjukhus, Södra Sunderbyn

Strokeenheten avd 42, Geriatrik och Rehab$$Här på avd 42 stroke vårdas de personer som drabbats av stroke.$$Vi ger vård i både den akuta och den rehabiliterande fasen av sjukdomen. Vården syftar till att begränsa den skada som uppstått samt undvika komplikationer till följd av stroke. Rehabiliteringen syftar till att träna upp så bra funktion och förmåga som möjligt utifrån de resurser, vanor och intressen som den sjuke personen har. $$På enheten arbetar vi i team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, arbetsterapeuter, sjukgymnaster, logoped och kurator. Vi hjälper dig med din omvårdnad, rehabilitering och svarar på de frågor du har. $$Enheten och personalen är uppdelade i två team med 11 vårdplatser var:$Blått team: Sal 18-24 $Rött team: Sal 25-30$$Ronder: Vardagar kl 09.30 - 10.30, 15.00 - 15-30

Texttelefon 0920 - 28 38 52
Avd 42 Stroke/Reuma, Trapphus B, plan 4, Sunderby sjukhus - visa på karta
  • Måndag - Söndag 08:00 - 08:30
  • Måndag - Söndag 13:00 - 13:30
  • Måndag - Söndag 18:00 - 19:00
  • Måndag - Söndag 12:00 - 20:00
Besökstider kl.12-20, andra tider för besök sker i samråd med ansvarig sjuksköterska.
Strokevård