Neurologmottagningen Sunderby sjukhus

Om Neurologmottagningen Sunderby sjukhus

På neurologsektionen har vi enbart mottagningsverksamhet.$$På neurologmottagningen utreds och behandlas patienter från hela länet som remitteras för bedömning. Dessutom omhändertager vi också alla akuta remisser till neurolog på inneliggande patienter vid samtliga avdelningar på Sunderby sjukhus. Vidare sker uppföljningar av patienter med kroniska neurologiska sjukdomar och andra mindre vanliga neurologiska sjukdomar vilka behöver regelbundna kontakter med neurolog.$$Vi har ett bra samarbete med neurorehabkliniken dit patienter remitteras för teambedömning av arbetsförmåga samt nödvändiga rehabiliteringsinsatser och Garnis Rehabcenter.

Ej angivet Växelnummer:
Sjukhusvägen 10, 971 80 Luleå - visa på karta