Internmedicin Sunderby sjukhus

Om Internmedicin Sunderby sjukhus

Välkommen till medicinklinken Sunderby sjukhus$På medicinkliniken bedrivs en omfattande verksamhet med dels basverksamhet för Luleå-Boden patienter, dels högspecialiserad länssjukvård. Vi arbetar med 9 sektioner och ansvarar för specialistmottagning med öppen-vårdsbesök inom flera olika subspecialiteter$Vi har även dagvårdsenheter för utredningar och behandlingar med cytostatika Vi disponerar 96 vårdplatser på sjukhuset som är fördelade på 4 vårdavdelningar samt hjärtintensiven. Vår dialysavdelning har 13 platser$Våra sektioner är: hjärta/kärl ,diabetes/endokrinologi, njurmedicin, neurologi, hematologi, gastroenterologi. Dessutom ingår lung- och allergisektionen , infektionssektionen samt hudsektionen. Dessa är länsunika enheter som enbart finns på Sunderby sjukhus. Vi har också en Dietistenhet samt Fotvård.$Hos oss arbetar ca 300 personer varav 50 st är läkare

Sjukhusvägen 10, 971 80 Luleå - visa på karta
Nej.