Rehabiliteringsmedicin mottagningen Sunderby sjukus, Närsjukvård

Om Rehabiliteringsmedicin mottagningen Sunderby sjukus, Närsjukvård

Kompetenscentrum Rehabiliteringsmedicin är en länsklinik som bedriver verksamhet vid Rehabiliteringsmedicins mottagning, avdelning 41 Neurorehab/Strokeenheten, Smärtmottagningen på Sunderby sjukhus, på Garnis Rehabcenter, Boden och vid Trafikmedicin på Kalix sjukhus. $Inom verksamhetsområdet Rehabiliteringsmedicin arbetar vi för att ge en god och likvärdig specialiserad rehabilitering för vuxna norrbottningar med neurologisk sjukdom/skada och långvarig godartad smärta från rörelse- och stödjeorganen samt personer med ryggmärgsskada från 16 år och uppåt.$Vi bedriver utredning och rehabilitering i team med patienten som aktiv samarbetspartner. Du som uppfyller kriterier för rehabilitering på specialistnivå kan remitteras hit av läkare eller via egen vårdbegäran. Vi utför även Försäkringsmedicinska utredningar på uppdrag av Försäkringskassan.$Möjlighet finns till boende på Patienthotellet, Sunderby sjukhus.$Du måste kunna klara dig själv under vistelsen på hotellet eller ha med dig någon annan person som hjälp.

Hiss K, plan 4, Rehabmed mott., Sunderby sjukhus, Södra Sunderbyn - visa på karta