Svea Friskvård

Sveagatan 8, Göteborg

Medicinsk fotvård

Klassisk massage

Välkommen till Svea Friskvård (fd Vasa Fot och Hälsa)!

Svea Friskvård är en klinik belägen på Sveagatan 8 i Linnéområdet. Här erbjuds medicinsk fotvård, klassisk massage och tillverkning av ortopediska skoinlägg. Lokalerna är granskade och godkända av miljö och hälsa för din trygghet.

Har du friskvård från ditt arbete så går det bra att betala med Epassi.

Kontakta oss om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 08:57 - 2 feb, 2023

Linda Eriksson

4 jun, 2019

Väldigt nöjd med fotbehandling. Jag fick den hjälp jag behövde med bra resultat. Rekommenderas starkt.

16 nov, 2015

28 okt, 2013

Min fot ( som behandlas för en stor enveten fotvårta ) fungerar utan smärta nu, på köpet blir även den friska foten välskött.

6 mar, 2013

Jag har en förmåga att lägga min stress i rygg och axlar, vilken gör att jag lätt blir trött och spänd. Numera går jag på regelbundna behandlingar (1ggr/månad) för att "mota Olle i grind". Varje gång får en kraftfull men avslappnande massage samt goda råd, vilket gör att jag avslappnad kan gå därifrån för att möte nya utmaningar. Jag kan varmt rekommendera Erik Dahlbergskliniken.

Fråga ställd 12:13 - 26 jan, 2020

Har ont under fötterna efter vila på morgonen och när jag suttit stilla en länge men blir bättre nyår jag gått en stund finns det någon hjälp?

Svea Friskvård svarar:

Hej, jag skulle rekommendera en Medicinsk fotvårds behandling där jag behandlar hela foten samt ser på eventuella avvikelser . Problem med smärta och stelhet i fötterna är vanligt förekommande och kan bero på felaktig belastning, detta kan avhjälpas på olika sätt, men som sagt är en bedömning nödvändig för att ge rätt råd, Med vänlig hälsning, Linda Eriksson

Fråga ställd 15:15 - 13 jan, 2020

Jag är 70 år. Har väl alltid haft fullt fungerande fötter. Använt hålfotsinlägg sedan ungdomen. Får nu senaste tiden smärta i hålfoten som kryper fram emot tårna, spec i höger fot. Värker när jag går långt. Väldigt obehagligt. Vet inte vad man kan göra åt detta.

Svea Friskvård svarar:

Hej, det är svårt att ha en uppfattning vad det beror utan att se dina fötter. Som det låter kan det bero på fötternas ställning, att du belastar dom ojämt, kanske pronerar du mer på en av fötterna eftersom du har mer problem i hö fot. Det kan också bero på nedfallna främre fotvalv, du kan då symptom pga av inklämningar av nerver sk mortons syndrome. Detta kan bla förbättras genom inlägg, att stötta upp foten i rätt läge. Vill du ha en genomgång av dina fötter och ditt problem rekommenderar jag en Medicinsk fotvård, fötterna behandlas och du kan få råd med vad du behöver för övrig hjälp för att komma tillrätta med ditt problem. Med vänlig hälsning, Linda Eriksson

Fråga ställd 19:45 - 28 dec, 2019

Jag har en envis vårta under trampdyna som jag har haft i många år. Har prövat ALLT to m myrsyra. Jag filar varje kväll men inget hjälper. Jag är diabetiker men får ingen hjälp av diab läkaren eller VC. Jag blir bollad fram och tbx men ingen kan hjälpa mig. Jag har ofta ont. Tycker det är märkligt att diabläk ej tar detta på allvar pga att fötter är viktigt som diabetiker. Jag vet ej vart jag ska vända mig också hittade jag er. Tror ni att ni kan hjälpa mig att bli av med denna en gång för alla?

Svea Friskvård svarar:

Hej, det medel som används på kliniken heter Verrutop, det är mycket effektivt och brukar ta bort de flesta vårtor. Under behandlingen skrapas hudlagret över vårtan bort, medlet påföres i 3 omgångar, en avlastning sätts på efter behandlingen för att avlasta vilket är viktigt när vårtan sitter på det sätt du beskriver. Detta upprepas på kliniken till vårtan är borta, det varierar med hur många behandlingar som behövs i snitt ca 4-5 beh. Mvh Linda Eriksson

Fråga ställd 23:42 - 14 nov, 2019

Hej Jag har pronation problem och har ont i båda fötterna. (Mest i vänster fot) Ortoped doktor sa att behöver jag inlägg Jag undrar om du göra skoinlägg ? Vad kostar det ? För en och två par Och hur länge kan man använda dem ? Mvh Iman

Svea Friskvård svarar:

Hej, ja jag tillverkar inlägg på kliniken. Ett par kostar 1450:-och två par tillverkade vid samma tillfälle 2500:- du får med inläggen samma dag, besöket tar ca 60 minuter. Inläggen har en lång hållbarhet, beroende på hur ofta de används mm men svårt att säga exakt hur länge men 2-3 år skall de hålla vid normal användning, mvh Linda Eriksson

Fråga ställd 13:58 - 14 nov, 2019

Hej! jag har en insjunken vårta under hälen som jag haft länge !Försökt själv att behandla på olika sätt men inte lyckats. Fryser Du bort detta är min fråga?

Svea Friskvård svarar:

Hej, vid behandling av vårtor på kliniken används inte frysning utan ett medel som heter Verrutop, Med vänlig hälsning, Linda Eriksson