Öron- näsa- och halsmottagningen Ljungby

Ljungby

På vår mottagning arbetar läkare, sjuksköterskor och sekreterare.

Vi bedriver till största delen planerad verksamhet men tar även emot akuta besök dagtid om vi har möjlighet. Vi utför också vissa operationer.

De flesta av våra patienter kommer på remiss från annan vårdgivare. Man kan även söka via egenremiss efter bedömning av sjuksköterska på mottagningen.

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Ahum - Enklare väg till terapi

Hitta rätt terapeut för just dig!

Ahum är Sveriges första terapimatchningstjänst som hjälper dig att hitta till rätt terapeut utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål. På Ahum finns endast legitimerade psykologer och psykoterapeuter och vi matchar dig med den som är specialist inom det område som just du behöver.

Läs mer om Ahum

Matchas med rätt terapeut nu!

Telefon 0372 - 58 51 40 Växelnummer0372 - 58 50 00
Öron-, näsa- och halsmottagningen Kyrkogatan 2, Ljungby lasarett. I entreplan mellan Linnéhallen och Pelarhallen. - visa på karta

Audionom, Foniatri, Hörcentral, Specialistsjukvård, Sömnproblem, Sömnutredningsverksamhet, Öron Näsa Hals

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Annons. Förebyggande tandvård

Sluta röka Nicotinell

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Annons.
Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka i höst? Trappa ner redan nu!

Med hjälp av Nicotinells nikotinläkemedel kan du trappa ner i lugn och ro under sommaren. Det underlättar inför att du ska sluta och ökar chansen att hålla din nya vana!

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell Mint 2mg tuggummi och Nicotinell Mint 1 mg sugtabletter med nikotin är receptfria läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov - Werlabs

Helhetsbild av sitt hälsotillstånd

Under det senaste året hade Linn ändrat sina träningsrutiner och sin kost. Via ett enkelt blodprov fick hon en helhetsbild av sitt nuvarande hälsotillstånd och hur förändringen påverkat kroppen.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Enklare väg till terapi - Ahum

Svårt att veta vilken terapeut du ska boka?

Ahums unika system matchar dig med legitimerade psykologer och psykoterapeuter utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål – så att du kan hitta den terapeut som passar dig bäst.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

Vårdgivare i närheten

Öron Näsa Hals Ljungby

• Kungsfors Tandläkarmottagning Proffsigt bemötande av hela personalen. Tack - Bertil Karlsson Lindome
    • Sjukgymnastikteamet Vårdcentralen Linden Katrineholm Hej! Var hos er måndagen den 18/9 med min onda fot. Träffade den trevliga och kunniga sjukgymnasten Hanna Karlsson. Hon lyssnade på mitt ... - Marie Malm
    • Gynmottagning Vårby Hej Håller med in andras omdöme. Alltid trevligt bemötande och så hjälpsamma. Det är långt ifrån alla mottagningar som är så hjälpsamma som... - Carina
    • Vårdcentralen Laxen Man får alltid ett professionellt och omtänksamt bemötande. En personal som har empatin kvar. Varje gång hag kontaktat dem har hag fått bra ... - Inger Nilsson
    • Tandläkare Anders Ewert Världens bästa tandläkare, lugn, kompetent, vänlig, och det gör inte ont ens när han drar visdomständer :) - Kate