Neurokirurgiska kliniken US, Linköping

Neurokirurgiska kliniken US

, Linköping

Universitetssjukhuset, Linköping, 58185 Linköping

Neurokirurgiska kliniken i Linköping grundades 1964. Idag är kliniken en av sex i Sverige. Kliniken har ett upptagningsområde på ca 1 milj invånare och vårdar ca 1600 patienter/år. Kliniken är en av verksamheterna i Sinnescentrum i Östergötland. Neurokirurgen består av avd 71 med femton avdelningsplatser, sex postoperativa platser och 2 intermediärvårdsplatser. Här finns också NIVA med sex intensivvårdsplatser. Vi behandlar patienter med tumörer, blödningar, kärlmissbildningar, trauma, hydrocephalus, olika smärttillstånd, rörelserubbningar, epilepsi och andra sjukdomar i centrala nervsystemet. Den neurokirurgiska verksamheten är en högkvalificerad disciplin med avancerade kirurgiska åtgärder. Verksamheten är till stor del akut, ca 50% akutfall. Kliniken har ständig beredskap för intensivvård och tillgång till högspecialiserad vård.

Informationen uppdaterades 04:03 - 27 feb, 2024

4 mar, 2024

Rafael Holmgren fixade min Schunt så jag återfick min balans. Tyvärr fick de pausa den p.g.a. Stomi operation. Nu har den återställds och jag väntar på att Shunten skall kopplas på igen. Hoppas att Rafael Holmgren kommer att göra detta.

17 mar, 2020

Äntligen! Nu är det dags för operation. Lite omtumlande att få beskedet när man väntat så länge - men jag är glad att det blir av. Jag känner mig mycket lugn och trygg!

9 dec, 2019

Dr; Rafael Holmgren är en mycket empatisk och kunnig neurokirurg. Dr; Rafael Holmgren har genom sin iaktagelse-förmåga gett mig tillbaka tron på livet - litar helt och fast på honom och hans kollegor !

31 okt, 2014

Jätte smarta personal