Ätstörningsmottagningen BUP, Barn och ungdomspsykiatriska kliniken US
mental health

Ätstörningsmottagningen BUP, Barn och ungdomspsykiatriska kliniken US

, Linköping

Westmansgatan 27 A, Linköping, 58185 Linköping

Ätstörningsteamet är en öppenvårdsmottagning som tar emot patienter upp till 25 års ålder. Ätstörningsteamets uppdrag är att utreda, diagnostisera och behandla patienter med diagnoserna Anorexia Nervosa, Bulimia Nervosa samt Ätstörning UNS. För att komma i kontakt med oss gällande en ny vårdkontakt är du som vårdnadshavare eller ungdom välkommen att ringa En väg in, barn och ungdomars psykiska hälsa på tel 010-105 97 45. Om du har en pågående kontakt med Ätstörningsmottagningen kan du nå oss via Tele Q på tel 010-105 96 75. Du når oss lättast genom våra e-tjänster på 1177.se där du kan av-/omboka tid, förnya recept, söka kontakt med din behandlare. Om du behöver akut hjälp på kvällstid eller på helger kan du ringa till Universitetssjukhusets växel 010-103 00 00 eller till klinikens slutenvårdsavdelning S102 på tel 010-103 11 40 för rådgivning eller bedömning. Du som är äldre än 25 år kan vända dig till vuxenpsykiatriska kliniken på Universitetssjukhuset alternativt Psykiatripartners och söka vård där.

Informationen uppdaterades 23:32 - 31 dec, 2023

Ätstörningsvård, barn och ungdom