Nygatan 34, Linköping - Visa på karta

4,9

Logo Faceboost Linköping

Linköping

Centralt i Linköping, på Nygatan 34, hittar du Faceboost. Vi erbjuder ett tryggt alternativ för dig som vill få hjälp med populära skönhetsbehandlingar, som botox, fillers och laserbehandlingar.

Alltid behandling av legitimerade läkare

Hos oss kan du känna dig trygg med kvaliteten på behandlingarna. Vi använder bara välkända och säkra märken och alla behandlingar utförs av legitimerade läkare. Vi är specialiserade inom estetiska injektioner och laser och din trygghet är viktig för oss.

Du ska känna dig nöjd

Vi vill alltid att du ska känna dig hundra procent nöjd med den behandling du får hos oss. Oavsett vilken behandling det rör sig om vill vi att du ska lämna oss med ett ökat självförtroende och ett leende på läpparna.

Gratis konsultation

Det kan vara svårt att veta vilken behandling som passar dig bäst. Hos oss är du varmt välkommen på en gratis konsultation. Då kan vi hjälpa och guida dig till att hitta den bästa lösningen för just dig.

Välkommen att boka en tid hos oss på Faceboost i Linköping!

Informationen uppdaterades 13 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Faceboost Linköping

Botox hos Faceboost Linköping

fr. 2 000 kr

Hos Faceboost erbjuder vi den populära skönhetsbehandlingen botox, som hjälper till att minska rynkor och släta ut huden. Vad är botox? ...

Vad är botox?

Botox är ett medel som egentligen heter botulinumtoxin och som hjälper musklerna att slappna av. Detta gör att rynkorna minskar och huden blir slätare. Det är en av de vanligaste skönhetsbehandlingarna och den har använts länge, med goda resultat.

Vad används botox till?

Botox passar särskilt bra för att motverka rynkor i pannan, "arga rynkan" mellan ögonbrynen och kråksparkar vid ögonvrårna. Botox kan även användas för att lindra migrän och spänningshuvudvärk, och kan vara en effektiv behandling vid överdriven svettning.

Effekten av behandlingen

Vid behandlingen injiceras botox direkt i muskeln. Den utslätande effekten börjar synas några dagar efter behandlingen, men det kan dröja upp till ett par veckor innan full effekt är nådd. Hos oss får du alltid komma på ett uppföljningsbesök där vi utvärderar resultatet och eventuellt kompletterar behandlingen. Effekten av behandlingen brukar sitta i 3-6 månader.

Varmt välkommen till Faceboost i Linköping!

fr. 2 000 kr

Fillers hos Faceboost Linköping

fr. 2 950 kr

Fillers är perfekt för dig som vill få ett ansiktslyft utan några stora ingrepp. Vi på Faceboost kan hjälpa dig! Vad är fillers? Fille...

Vad är fillers?

Fillers består av hyaluronsyra, ett ämne som finns naturligt i kroppen och som hjälper till att hålla huden spänstig. Men hjälp av fillers kan huden bli mer elastisk och rynkor och veck minskar.

Fillers passar bra för att:

• Minska fina linjer och djupare veck
  • Fylla ut kinder, haka och läppar
  • Ändra konturer på till exempel läppar
  • Tillföra fukt till huden

Hur går behandlingen till?

Hyaluronsyran injiceras i huden med en tunn nål på de områden som ska behandlas. Ofta används en bedövningskräm vin injektionen. Resultaten kan ses omedelbart, och sitter oftast i mellan 9-12 månader, men detta varierar från person till person.

Välkommen till Faceboost i Linköping!

fr. 2 950 kr

Hårborttagning hos Faceboost Linköping

fr. 1 190 kr

På Faceboost erbjuder vi permanent hårborttagning med hjälp av laser. Det är en effektiv och smärtfri metod för att ta bort oönskat hår från olika delar av kroppen.

Hur går behandlingen till?

Vid behandlingen appliceras först en gel på det område där håret ska tas bort. Därefter förs lasern över gelen. Ljuset från lasern tränger ner i hårsäckarna, som värms upp och därmed förstörs, så att nya hårstrån inte växer tillbaka. Behandlingen är i stort sett smärtfri och ingen bedövning krävs.

Efter behandlingen

Direkt efter behandlingen kommer du att blir svullen och få en lätt rodnad på det område som har behandlats. Detta försvinner oftast inom en dag. I övrigt kan du återgå till dina vanliga aktiviteter med en gång. För att nå fullt resultat behövs oftast 3-6 behandlingar.

Det är viktigt att veta att behandlingen kräver att det finns melanin i hårsäckarna. Det innebär att laserbehandlingen inte har någon effekt på ljusa eller gråa hårstrån.

Välkommen att boka en tid hos Faceboost i Linköping!

fr. 1 190 kr

Rosacea hos Faceboost Linköping

fr. 2 690 kr

Rosacea är en sjukdom som ger rodnad, ytliga blodkärl och finnar i mitten av ansiktet. Hos Faceboost kan vi lindra symtomen med hjälp av IPL...

Behandling av rosacea med IPL

Behandlingen görs med hjälp av högintensivt ljus som är speciellt utformat för rosacea. Ljuset hjälper till att bryta ner kärlen, vilket minskar rodnad och synliga blodkärl.

Behandlingen är i stort sett smärtfri och ingen bedövning behövs. För att nå gott resultat behövs upp till fyra behandlingar med tre veckors mellanrum. Det är viktigt att komma ihåg att behandlingen med IPL inte löser sjukdomens bakomliggande orsaker och det händer att man behöver upprepa behandlingen efter något år.

Välkommen att kontakta oss på Faceboost Linköping!

Hudföryngring hos Faceboost Linköping

fr. 2 690 kr

Hos Faceboost kan du får hjälp med att föryngra din hud. Vi använder oss av IPL som bland annat kan ge en jämnare hudton och mjukare hud. ...

Vad kan IPL hjälpa till med?

• Jämna ut hudtonen
  • Minska rodnader
  • Ta bort pigmentfläcker
  • Ge mjukare, mer elastisk hud

Hur fungerar behandlingen?

Vid behandlingen används ett specifikt ljus som stimulerar bildandet av kollagen i huden. Det gör att huden blir mer elastisk och mjuk. Dessutom får du en jämnare hudton och mer lyster i huden.

Behandlingen är i stort sett smärtfri och kräver ingen bedövning. Du kan återgå till dina vanliga aktiviteter direkt efteråt.

Välkommen till oss på Faceboost i Linköping!

Karta - Nygatan 34, Linköping

4,9

• 23:00 - 25 aug, 2018 skrev:

Fick behandling med IPL mot rosacea. Behandlingen gick snabbt och fått mycket bra effekt.

• 23:19 - 13 jun, 2018 skrev:

Fräsch lokal, kompetent personal.

• 13:46 - 13 jun, 2018