TS-mottagning, Hand- och plastikkirurgiska kliniken US

Om TS-mottagning, Hand- och plastikkirurgiska kliniken US

Välkommen till TS-mottagningen på hand- och plastikkirurgiska kliniken. På TS-mottagningen träffas patienter som utreds eller har diagnosen transsexualism/könsdysfori av ett särskilt team. Teamet består av plastikkirurger och sjuksköterskor som är specialiserade på könskorrigerande ingrepp. Till oss remitteras patienter från hela landet. Vi utgör endast den kirurgiska delen i processen medan själva utredningen och remissen sköts via psykiatrin. Vid frågor: Telefonnr: 010 - 103 55 22 Telefontider: Måndag - Tisdag kl. 9.00 - 11.00 Epost: TS-hpk@regionostergotland.se

Universitetssjukhuset, Linköping - visa på karta
Ja