Smärt- och rehabenheten, Smärt- och rehab centrum

Om Smärt- och rehabenheten, Smärt- och rehab centrum

Till smärt- och rehabenheten kommer personer med komplicerad smärta och dels med EDS, för multidisciplinär bedömning, farmakologisk behandling och rehabilitering. Utöver detta bedöms och diagnostiseras även ME/CFS hos oss. Vi är en övergripande specialistresurs.
Här arbetar flera olika yrkeskategorier tillsammans. Det finns läkare, psykologer, arbetsterapeuter, sjukgymnaster, sjuksköterskor och sekreterare. Till enheten kommer varje år över 1000 nya patienter som genomgår en smärtutredning hos läkare. Vid behov får patienten även träffa psykolog, sjukgymnast och/eller arbetsterapeut.

Brigadgatan 22, Garnisonsområdet, Linköping - visa på karta
Smärtrehabiliteringsverksamhet