Barndagvård medicin, H.K.H. Kronprinsessan Victorias barn- och ungdomssjukhus

Om Barndagvård medicin, H.K.H. Kronprinsessan Victorias barn- och ungdomssjukhus

Barndagvård medicin är en enhet under öppenvården på H.K.H. Kronprinsessan Victorias barn- och ungdomssjukhus.
Vi erbjuder medicinsk vård dagtid. Vi förbereder barn inför olika undersökningar och utredningar på sjukhuset. Detta innebär blodprovstagning, nålsättning, lumbalpunktion, ledinjektioner mm. När det behövs kan vi erbjuda lugnande medicin. I vårt samarbete med Barnsmärtenheten samordnar vi narkos när det behövs.
Barn med olika kroniska sjukdomar som behöver medicinska åtgärder och behandlingar är ofta anslutna till dagvården.

Universitetssjukhuset, Linköping - visa på karta
Medicin, barn och ungdom