Avdelning F123 neonatal-IVA, H.K.H. Kronprinsessan Victorias barn- och ungdomssjukhus

, Linköping

Universitetssjukhuset, Linköping, 58185 Linköping

På Neonatal-IVA i Linköping vårdas för tidigt födda och sjuka nyfödda barn. Vi är ett av sex universitetssjukhus i Sverige som vårdar de minsta och mest intensivvårdskrävande barnen. Vi vårdar barn med intensivvårdsbehov från hela sydöstra sjukvårdsregionen och samarbetar med övriga neonatalavdelningar i Sverige. Vården kan innefatta överflyttning till andra sjukhus, då vi behöver frigöra plats för svårare sjuka barn. Vårdtiden kan variera från några timmar till flera månader. Barn som inte är behov av sjukhusvård, men behöver fortsatt kontakt med oss kan vara hemma med stöd av vårt neonatala hemsjukvårdteam, där fysiska och digitala besök erbjuds. Alla föräldrar och eventuella syskon har möjlighet att bo kvar på sjukhuset, antingen i samma rum som sitt barn eller i ett rum på vår anhörigvåning. Familjer med syskon har även möjlighet att boka rum på Ronald Mc Donalds hus som ligger bredvid sjukhuset. Vi erbjuder ingen mat till föräldrar men på avdelningen finns ett föräldrakök.

Informationen uppdaterades 09:14 - 1 mar, 2024

10 sep, 2014

Värme och omtanke finns det gott om. Underbar personal 💕Även om det är mer än 9 år sedan vi var där kommer minnerna tillbaka.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Intensivvård, neonatal