Vuxenpsykiatrisk mottagning Lerum, Lerum

Om Vuxenpsykiatrisk mottagning Lerum, Lerum

Öppenvårdsmottagningen i Lerum är en av flera psykiatriska öppenvårdsmottagningar inom organisationen Södra Älvsborgs Sjukhus. Vi har ett nära samarbete med psykiatrisk akut- och slutenvård på Borås lasarett och vårt upptagningsområde är i första hand Lerums kommun med nästan 38 000 invånare. Den specialiserade psykiatriska vården bedrivs i samverkan med primärvården och kommunen. Här på mottagningen samarbetar vi i team bestående av flera olika yrkeskategorier där vi med våra olika kunskaper tillsammans strävar efter en helhetssyn på människan.

Hedlunds backe 1, 443 38, Lerum - visa på karta
  • Måndag - Onsdag 10:00 - 11:00 Sjuksköterska