Närhälsan Mariestad vårdcentral, Mariestad

Närhälsan Mariestad vårdcentral

, Mariestad

Lockerudsvägen 12, 542 45, Mariestad, 54245 Mariestad

SJÄLVINCHECKNING Vi ser helst att du i första hand försöker använda dig av detta. Mer information finns på plats när du kommer. KALLELSE VIA 1177 Logga in på 1177.se, gå till inställningar och välj att i första hand få din information digitalt. Godkänn avisering och delning. Då kommer vården att skicka dina kallelser digitalt, när det är möjligt. Du behöver även göra samma inställning för varje barn du är vårdnadshavare till. VACCINATION COVID-19 Du som är 80 år eller äldre är kommer bli kontaktad, antingen via telefon eller 1177 e-tjänst, angående en påfyllnadsdos med vaccin mot covid-19. Vi vaccinerar även personer som är 65 år och äldre med dagliga omsorgsinsatser. Folkhälsomyndigheten rekommenderar då påfyllnadsdos på våren och hösten. Boka din tid via 1177 e-tjänst “Boka tid” eller ring oss på telefonnummer 0501-627 50, knappval 5.

Vår vårdcentral kan erbjuda läkarmottagning, distriktssköterskemottagning samt sköterskor med specialistkompetens inom många områden. Vi har även ett team som arbetar med psykisk hälsa. Helger kl 11:00-17:00, finns vår Jourcentral tillgänglig, vänligen ring 1177 före besöket. Vi hoppas att du ska känna dig välkommen till vår vårdcentral!

Informationen uppdaterades 09:46 - 4 mar, 2024

28 sep, 2016

Omöjligt att få tid. Ringer till dom 08:20 och blir uppringd kl 11 och det dom säger är att dom inte har någon tid utan måste ringa tidigare nästa dag. Telefontiderna är från 07:30 så sen var man inte. Dom får visst inte boka på nästkommande dag. Förr var det bara gå dit och sätta sig men nu är det ett jävla krångel bara att få prata med någon. Ska inte vårdcentralen vara tillgänglig?

6 aug, 2013

Har mycket positiva erfarenheter av mina besök hos Er kan inte i nuläget finna några ändringsförlag. Viktigt att kompetensen kan bibehållas!

Här kan du se omdömen som Närhälsan Mariestad vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Samtal från kl

Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet, Dietistverksamhet, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vaccination mot covid-19, Medicinsk fotvård, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet