Kapellplatsen 8, Göteborg

Omtanken Vårdcentral och BVC - Landala

Välkommen till en annorlunda vårdcentral!

På Kapellplatsen 8 i Landala hittar du en lugn och gemytlig vårdcentral med en fridfull och stressfri miljö. Hos oss får du hjälp att ta ett helhetsgrepp om din hälsa och vi ger dig alltid ett vänligt bemötande.

Vad erbjuder Omtanken Landala?

Förutom kvalificerade specialister i allmänmedicin så kan du få hjälp av astma/KOL-sjuksköterska, diabetessjuksköterska och psykolog. Vi erbjuder även provmottagning, vaccinationer och BVC.

Vi har drop-in till läkare.

Omtanken - ett familjeföretag

Vi är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi. Vi sätter alltid din hälsa först.

Våra löften till dig

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos Omtanken Landala

När du listar dig väljer du en vårdcentral där du får all din huvudsakliga vård. Det kostar inget att lista sig hos Omtanken och läkarbesöken blir billigare om du listar dig hos oss. Det ger också stabilitet och trygghet att få träffa samma läkare vid varje besök.

Behöver du akut vård?

Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Alléjouren, Södra Allégatan 6 (Axesshuset). Öppettider vardagar kl 17.00 - 22.00, helg och röda dagar kl 10.00 - 16.00.

Varmt välkommen till Omtanken Vårdcentral och BVC Landala!

Informationen uppdaterades 14:54 - 19 dec, 2022

8 feb, 2024

Helt klart bästa vårdcentralen. Underbar personal.

8 nov, 2023

Bra professionell service och snabb. Fick min PSA svar inom 24 timmar. Härligt rekommenderar. /ulf

21 maj, 2023

Läkarna och sjuksköterskorna är tillräckligt bra. Däremot är kundtjänst om kontaktmöjligheter katastrofalt dåligt. Ingen email. Ingen chatt Ingen kontaktmöjlighet under helger. Ringa måste man göra morgon/förmiddag för att nå fram. Att komma fysiskt på drop in på eftermiddag är omöjligt, man måste ställa sig fysiskt i kö från öppning. Bekräftelse på tidsbokning skulle man få på sms. Nope inga sms kom. Kan man se sina boka tider när man loggar in? Nope. Kan man ens boka tider via webben? Nope.

7 feb, 2023

29 jun, 2022

Sökte vård för huvudvärk som är extrem och har varit i flera dagar. Armar som sticker och svimfärdig. Fick bemötandet i telefon av sköterskan att jag ska gå till en psykolog eller sjukgymnast. Får inte heller komma på drop in och träffa en läkare för att sköterskan inte bedömde mig som prioritet. Den värsta upplevelsen med vården över telefon jag nånsin haft.

Fråga ställd 12:24 - 24 maj, 2019

Kan man även ta sitt läkarbesök på Landala på en faktura? I så fall, vad blir räntan?

Omtanken Vårdcentral och BVC - Landala svarar:

Hej Cecilia, Mycket bra fråga. Du kan alltid ta kostnaden för ditt vårdbesök på en faktura, utan extra kostnad. Du har sedan ungefär en månad på dig att betala. Varma hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör