Fertilitet plus

Värtavägen 30, Stockholm

Fertilitet plus

Intralipid

NIPT

FertilitetPlus är en innovativ mottagning som gör utredningar inom fertilitet och fertilitetsbehandlingar. De vänder sig till dig som har svårt att bli gravid eller som har svårt att behålla graviditeter, vid till exempel upprepade missfall. De som jobbar på mottagningen har arbetat med utredning av fertilitet, barnlöshet och fertilitetsproblem sedan 1989. Vad som gör FertilitetPlus unikt är fokuset på immunologi för att undersöka kvinnans immunförsvar vid olika fertilitetsproblem.  De erbjuder immunologiska utredningar vid svårigheter att bli gravid eller vid upprepade missfall.

Tätt samarbete med flera kliniker och specialister

FertilitetPlus samarbetar med flera kliniker och IVF-kliniker, bland annat:

• Crocus ultraljudsklinik i Stockholm

• Trianglen i Danmark

• Olga Clinic i Ryssland/Cypern

• Life Clinic i Grekland.

Dessutom samarbetar FertilitetPlus med Doktor Wang, specialist inom urologi och andrologi.

Vad erbjuder Fertilitetplus?

• Förberedande del av IVF (t.ex. provtagning och ultraljud) inför IVF-behandling utomlands

• Immunologisk utredning vid upprepade missfall och misslyckade IVF-försök

• Undersökningar med ultraljud

• Fertilitetsutredning och fertilitetsbehandling

• Spermaprov med utökade analyser

• Hormonbehandling

• Behandling med Intralipid i både Stockholm och Göteborg

• Utredning och behandling av sköldkörtelproblem i fertil ålder

Var ligger FertilitetPlus?

FertilitetPlus ligger på Värtavägen 30, nära Tessinparken på Östermalm/Gärdet. Mottagningen utövar även viss vård på Lilla Nygatan 2C i Göteborg. Det finns ingen Drop-in i Göteborg, så kontakta FertilitetPlus innan för att boka tid.

Varför ska du välja FertilitetPlus?

• Ingen väntetid och flexibel tidsbokning

• Lång erfarenhet och kunskap inom fertilitet

• Eftersom kvinnans ägglossning inte alltid infaller på veckodagar erbjuder FertilitetPlus även behandling på lördag, söndag och övriga helger

• FertilitetPlus välkomnar även kvinnor över 40 år för fertilitetsutredningar och behandling

• Både par och ensamstående är välkomna

• Ingen remiss krävs

FertilitetPlus visar ett stort personligt engagemang för varje patient, och ser till att alla behandlingar är unikt utformade efter just dig.

Om du har ytterligare frågor kring vad Fertilitetplus erbjuder, kan du mejla marie@fertilitetplus.se.

Varmt välkommen till FertilitetPlus!

Informationen uppdaterades 09:45 - 19 mar, 2024

Marie Antonsson

Pernilla Salo

Joanna Fial Karlsson

Dr Frida Hosseini Akram

7 jul, 2019

Efter flera år av ofrivillig barnlöshet och fem IVF-försök som inte gett resultat började vi läsa om att överaktivt immunförsvar kan orsaka oförklarad barnlöshet. Detta utreds och behandlas på många IVF-kliniker utomlands, och det pågår en hel del forskning internationellt inom området (reproduktiv immunologi), men i Sverige är detta inte lika vedertaget inom vården. Till slut hittade vi FertilitetPlus och Marie Antonsson som hjälpte oss. Med hjälp av blodprov (vita blodkroppar) och min sjukdomshistoria kunde hon konstatera att det var motiverat att försöka behandla med läkemedel som lugnar ner immunförsvaret och frågade om vi ville prova det. Vi blev gravida direkt (på sjätte IVF-försöket) med immunbehandlingen, och vi är övertygade om att det var immunbehandlingen som gjorde skillnad. Nu är vårt efterlängtade barn här och det går inte att uttrycka i ord hur tacksamma vi är! Jag kan rekommendera alla som lider av oförklarad barnlöshet eller återkommande missfall att läsa på om detta och ta hjälp av Marie på FertilitetPlus. Hon är en av få i Sverige som tar sig an detta och är dessutom trevlig, klok, omtänksam och flexibel.

7 jun, 2018

Tack vare Marie (och dr Wang) som tog emot mig och min sambo och lyssnade på oss när ingen annan gjorde det så sitter vi nu här med en liten tjej på 3 månader! Det visade sig att jag har för aktivt immunförsvar och med deras hjälp så lyckades vi till slut få barn. Rekommenderar dom starkt!

25 okt, 2017

Efter flera IVF behandlingar som ledde till misslyckade försök och flera missfall så hittade jag denna klinik. Ytterligare utredningar gjordes och det visade sig att jag har aktivt immunförsvar. Med rätt behandling sitter jag här nu, gravid i v34 och både jag och barnet i magen mår bra! Är evigt tacksam för att denna hjälp finns att få i Sverige genom FertilitetPlus och Marie. Tack!

9 okt, 2017

bra och vänligt emötande på fertilitetplus. Efter månader av runtslussande fick vi äntligen ordentlig hjälp. Syster Marie är fantastisk och väldigt engagerad.

22 aug, 2017

Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel!

Söndag: Öppet efter förfrågan.
Mejladress: marie@fertilitetplus.se